sobotex
marky
Dobrý den,přítel byl drogově závislí a jeho léčba spočívá v subotexu ale přistěhoval se do čech z jiné země a tady to není možné kdo by ho léčil,jeho lékař mu subotex předepisoval i třeba na 14dní a mohl ho mít doma ale tady to nelze.Mimochodem začínal na 0,8mg a nyní po roce je na 0,2 což si myslím že je uspěch.Prosím mužete nám nějak poradit co dělat a jak postupovat?Za jeho lékařem je to cca 600km a to nelze stále absolvovat.Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,i v Čechách je možné podávání substituce touto cestou, tedy na několik dní dopředu. Hned zpočátku mu asi lékař nepředepíše Subutex na 14 dní, ale třeba na 3 a po krátké době - pokud bude vše fungovat jak má - se doba prodlouží. Je potřeba obrátit se na lékaře, který se substitucí zabývá a dohodnout s ním formální podmínky (zda má přítel zdravotní pojištění, nebo si bude péčei platit ze svého apod.). Také by mohl přítel popřemýšlet, zda už se nechce SUbutexu vzdát vůbec. O léčbu v pravém slova smyslu jde totiž jen v případě, že se pokusí abstinovat úplně. Dokud Subutex - tedy legální opiát - užívá, jde stále jen o substituci. Dávka 0,2 mg je tak malá, že už jde spíše o strach zbavit se drogy úplně. Pokud byste potřebovali kontakt na lékaře, který se substitucí zabývá, dejte vědět, kde by to mělo být.