prosím o pomoc
siti
dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o pomoc, jak postupovat ....můj přítel má problémového syna...19 let, nedokončený učební obor, nikde nepracuje, přiznal užívání drog-pervitin, prý rok........o víkendu ho rodiče naložilo do Kosmonos, měl halucinace, příšerné stavy...............tam lékař zautočil a on přiznal pervitin, ale i přes snahu všech, odmítl léčbu.....slíbil, že bude docházet ambulantně ...přítel syna už před dvěma měsíci vyhodil z domu, neustálé krádeže apod., jenže on má střídavě zázemí u dědy, babičky, matka ho také dotuje, omlouvá a když je nejhůř, povolá otce, aby situaci řešil prosím o radu, jak postupovat v takovém, případě.............."běž se léčit, my ti pomůžeme, v opačném případě, zavíráme všichni, ale všichni dveře, sám sis takový život zvolil, když odmítáš pomoc...." přítel bydlí v okrese Jablonec nad Nisou, mohu případně požádat o kontakt, kam by se mohl obrátit děkuji moc ráda bych příteli pomohla, ale i mě už ubývá sil děkuji za váš čas

Odpověděl:
Dobrý den, chápu, že je to pro celou rodinu náročná a vysilující situace. Ideální by bylo, pokud by se syn vašeho přítele sám rozhodl pro léčbu a chtěl svou závislost řešit. Nezmiňujete však, že by nyní pravidelně docházel do nějakého intezivního ambulantního programu, takže usuzuji, že to, že přistoupil na ambulantní formu léčby, mohl být z jeho strany jen aktuální úhybný manévr. Často to bývá tak, že se závislý pro léčbu a abstinenci rozhodne až pod tlakem problémů a nepříjemností, které mu užívání drog v životě přináší. Z tohoto pohledu je rozhodně lepší, když celá rodina zaujme v chování k dotyčnému jednotnou strategii tak, jak to píšete ve v závěru vašeho dotazu. Uvědomuji si, že vůbec není jednoduché tyto záležitosti v rámci širší rodiny domluvit a tento jednotný postoj po té zachovávat. Obávám se však, že to prostřednictvím internetové komunikace řešit nejde. Níže vám posílám kontakty na poradenské služby, kam by se váš přítel (ideálně spolu s matkou závislého příp. i s některým z prarodičů) mohl osobně obrátit. Hodně štěstí a sil. Liberec, Centrum ambulantních služeb - program ambulantního poradenství, ADVAITA, o.s. Rumunská 14/6, Liberec, 460 01 telefon: 482 750 607 Drahuše Tkáčová, DiS. http://advaitaliberec.cz Liberec, Kontaktní centrum pro lidi ohrožené drogou Rumunská 5/A, Liberec, 460 01 telefon: 482 713 002; gms: 775 624 246 Lucie Schovánková http://www.mostknadeji.cz Jablonec nad Nisou, Compitum, o.s. pomoc rodinám s problémovými dětmi Vysoká 35, Jablonec nad Nisou, 466 02 telefon: 603 504 413; 737 585 135 Bc. Hana Jiránková http://www.mestojablonec.cz