drogy
jana
dobry den, rada bych se zeptala,muj pribuzny je mu 29 kouri hasis a marihuanu jiz od 16 let,zatim nema rodinu a nehleda zadnou stalejsi znamost,venuje se porad jenom kamaradum a prijde mi,ze je hodne naladovy,stridaji se u nej nalady,jak casto kouri marihuanu nevim,chodi normalne do prace ,mozna tak 3krat v tydnu,ale zatim s tim neprestal a ani nechce rada bych mu pomohla,ale nevim jak,mysli si,ze je to spravne a ze mu to neuskodi,jakoukoliv narazku na leceni razantne odmita,takze se s nim o tom vubec nebavim,chtela bych,aby s tim prestal,ale nechci mu nejak narusit zivot

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, sice naprosto chápu, že se Vám životní styl Vašeho příbuzného nelíbí, ale pokud nebude chtít on sám na něm něco měnit, obávám se, že Vy asi nic moc nezmůžete. Váš příbuzný je dospělý, tudíž sám za sebe, své chování a konání zodpovědný, konzuamace psychotropních látek není trestným činem a léčba drogové závislosti je záležitostí dobrovolnou. Jediné, co Vy můžete je to, že s ním o tom budete mluvit, jelikož komunikace je jediný nástroj, který máte, ale pokud s Vámi na toto téma hovořit odmítá, je to pak hodně těžké. Nemůžete pomáhat někomu kdo to odmítá, to dost dobře nejde. Nevím odkud pocházíte, ale pokud by Vám byla dostupná Praha, mohu Vám doporučit Poradnu, která se specializuje právě na rodinné příslušníky uživatelů nelegálních drog. Kdyby jste si o Vaši konkrétní situaci a tom jak ji prožíváte Vy, chtěla více a podrobněji pohovořit, můžete ji bez obav využít. Můžete se zde poradit jak zlepšit komuniaci mezi Vámi a jak třeba Vašeho příbuzného lépe motivovat k nějaké změně. Veškeré služby jsou bezplatné a také mohou být i anonymní. Poradna pro prodiče, partnery a osoby blízké o.s. SANANIM Školská 30 Praha 1 tel : 284 824 234 mob : 739-268 527 e-mail : ctrnacta@sananim.cz kontaktní osoba : Mgr. Čtrnáctá Štěpánka provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00 P.S. během provozní doby je zapotřebí si zavolat a dohodnout si termín první konzultace. Tato Poradna se nachází v prostorách kavárny Cafe Therapy ( v její zadní části ). Mějte se hezky. M.K.