test na THC
MAM
Dobrý den, syn příležitostně kouří marihuanu. Domluvili jsme se na nutnosti abstinence. Potřebuji stav kontrolovat. Ráda bych věděla, jaký test k tomuto účelu mám použít, aby bylo zřejmé, že kouřil marihuanu nyní, že nejde o zůstatkové hodnoty THC.Děkuji.MAM

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, v každé větší lékárně lze zakoupit orientační testy na detekci z moče ( cca 100,- ), jejich použití je snadné, obdobný testu gravitačnímu. Bohužel, u těchto orientačních testů, nelze zjistit klesající hodnotu, buďto ukáže test pozitvní nebo negativní, neřekne Vám to nic o tom, kdy byla droga užita. S největší pravděpodobností budou testy teda nějakou dobu pozitvní, když Váš syn abstinenci dodrží, měli by za nějaký čas vykazovat pouze negativitu. THC, účinná látka marihuany, je prokazatelná v moči v rozmezí 1 až 30 dní, závisí především na intenzitě předešlé konzumace, na kvalitě drogy a také na organismu, jak se s tímto procesem vyrovná. Je to vždy individuální záležitost a uvedené údaje jsou spíše orientační, nelze to nikdy s přesností určit. Při občasné konzumaci by testy měli být v pořádku cca do 14 dní.Také díky testování nezjistíte nic víc než-li to jak výsledky testu dopadli, to ostatní co s tímto souvisí a je také potřeba vědět, Vám může povědět pouze Váš syn, netuším do jaké míry je ochotný s Vámi na toto téma komunikovat, ale ve většině případů mají rodiče s tímto problém. Udáváte, že jste se na abstinenci domluvili, takže předpokládám, že jste se dohodli i na testování. Kdyby jste trvala na přesném testování, můžete se obrátit na toxikologickou laboratoř, ale není to úplně levná záležitost a také je zapotřebí vystavit žádost od nějakého lékaře ( např.praktického ). Rozbor jedné látky stojí 487,-Kč. např. THC - 487,-Kč THC + pervitin 2x 487,-Kč Vzorky moče se žádostí o rozbor můžete donést osobně ( kontakt níže ) nebo lze je i zaslat poštou v případě, že nejste z Prahy. Výsledek je hotov cca do 10 dní, ten pak příjde k lékaři, který žádost vystavil, u něj i probíhá úhrada. Ústřední toxikologická laboratoř Ke Karlovu 2 Praha 2 ( areál Dětské kliniky, 1.patro, budova A2 ) tel : 224 967 188 P.S. v případě, že byste třeba rádi využili poradenských služeb pro rodinné příslušníky, můžete se na nás opět obrátit, rádi Vám poskytneme kontakt ( uveďte, která větší města jsou Vám dobře dostupná ). Zatím se mějte hezky, ať vše dobře dopadne. M.K.