Pervitin
Monika
Dobrý den,dlouhodobě kouřím marihuanu,ale už dlouho mě lákalo zkusit LSD,pak jsem ho zkusila a nabídli mi pervitin.Než mi ho nabídli,tak jsem to odsuzovala.Vím jak lidé co užívaji pervitin dopadají,ale ani to mě neodradilo to zkusit.Dala jsem si malou dávku,skoro nic jen jsem měla spustu energie,pak jsem si dala ještě jednou,taky tak málo.Ale tedˇpořád myslím jen na pervitin a chci si dát za víc.Chci se zeptat jestli je možné,že po dvou tak malých dávkach se ze mě může stat zavisla?Připada mi to jako blbost,protoze kdyz nad tim uvazuju a reknu si ze uz nechci,tak si nedám,ale ja chci.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, právě o tomto co píšete jsou drogy a právě takto také vzniká závislost. Touha po dalším užítí drogy může být tak silná, že i přes rozumové vysvětlení a vědění, že to není dobré to osoba, která má s drogou zkušenost znova udělá a drogu užije. Psychická závislost může přijít hned po první konzumaci. Intenzivní zážitek, který po užítí příjde se někomu zalíbí natolik, že všechny rozumné vysvětlení, proč ne - jdou jaksi stranou...myslím, že nikdo z lidí, kteří začínali ,,pouhými" experimenty si zprvu nepřáli zkončit se závislostí na danné látce a mít potíže. Bohužel, ze začátku vše vypadá nevinně a končí to velmi neblaze. Ale Vy to víte, stejně po pervitinu toužíte... zcela nejlepším řešením by bylo, vschopit se, zabojovat a pervitin již nikdy nekunzumovat. Více se soustředit na jiný způsob ,,opatřování si" nevšedních zážitků a také asi popřemýšlet o vhodnosti lidí, kterými se obklopujete. Když budete čas trávit s konzumenty pervitinu, těžko se Vám pak podaří se mu vyhnout. Zkuste se soustředit na něco jiného, nevím zda máte nějaké koníčky, záliby, bylo by dobré si vyplnit volný čas nějakými jinými aktivitami a stýkat se s lidmi, kteří psychotropní látky neužívají. Pokud by se Vám toto nedařilo, doporučila bych Vám obrátit se na odbornou pomoc a více podrobněji o svých potřebách hovořit. Možná byste v sobě nalezla odpovědi na otázky, na které dnes neumíte sama sobě odpovědět a možná byste se pak cítila celkově spokojenější, bez potřeby hledat uspokojení v drogách. Každopádně, to jak se Váš život bude dále ubírat je jen a jen na Vás. Mějte se hezky a zkuste o tom popřemýšlet. M.K.