zavislost pervitin
zavislak :(
Dobrý den, asi tak před 2 měsíci jsem zkusil pervitin a od té doby jsem si ho vzal uz 8x a cítím že jsem na něm závislý. Vezmu si ho jednou za týden. Ale když ho nemám tak celkem často na něho myslím a nedokážu přestat a když se k němu dostanu, tak nedokážu odolat, ale přitom bych si ho už nechtěl brát... Taky jsem si na sobě všiml pár věcí- i kdž ho nemám, tak nemývám žádný depky, ale mám dobrou náladu, skoro nic mi ji nezkazí. Ráno se probouzím unavený a v práci mezi 12-16 jsem uplně tuhej a téměř usínám, večer naopak nedokážu usnout a usnu až okolo 1 ráno (když ho nemám v sobě,to neusnu vůbec). Vím, že na odvykací kůru to není, kamarádům to říkat nechci-nechci je ztratit a ani nechci aby se to o mě dozvěděli, všichni jsou proti drogám, já taky a teďka dvojnásob! Bral jsem různé drogy-cigarety(kouřím), tráva,alkohol(za chlast jsem utratil téměř všechny peníze co jsem měl, ale už skoro nepiju tak 3 měsíce)... Děkuji a snad mi pomůžete, s pozdravem.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, pokud vašemu dotazu dobře rozumím, nechcete již dále pokračovat v užívání pervitinu, ale nedaří se vám to, navíc užívání a případnou léčbu chcete před svým okolím utajit. Z vašeho dotazu také vyplývá, že jste pravděpodobně jednu návykovou látku (alkohol) nahradil jinou (pervitin), což bývá poměrně častý jev, zvláště tehdy, když abstinence neprobíhá za podpory odborníka na závislosti. Abstinovat totiž neznamená pouze přestat drogy užívat, ale vedle toho je třeba změnit životní styl, který byl právě s užíváním drog spojený (zábava, relaxace, řešení stresových situací apod.) Pokud tedy chcete trvale abstinovat, doporučuji vám navštívit nejbližší adiktologické zařízení (většinou to bývá kontaktní centrum) a informovat se zde o tzv. ambulantní léčbě – ta od vás bude vyžadovat docházení do zařízení jednou či dvakrát týdně na asi jednu hodinu a nikdo z vašeho okolí se o tom nemusí dozvědět). Odborník Vám může pomoci zorientovat se nejenom v příčinách vašeho „pozitivního vztahu“ k návykovým látkám, ale může vám také pomoci zmapovat tzv. „spouštěče“ neboli rizikové situace, které k užití návykové látky vedou a může vás psychicky podpořit v počátečním nelehkém období bez drog. Když budete mít zájem o kontakty na uvedená zařízení, napište, kde bydlíte a já vám je ráda pošlu. Služby tato zařízení nabízí bezplatně a v případě zájmu i anonymně. Přeji Vám, abyste ve svém rozhodnutí přestat vytrval a aby se vám to podařilo. Mějte se hezky.