Je možné odvézt zfetovaného člověka do nějakého zařízení?
hetos
Dobrý večer, potřebovala bych kontakt na nějaké zařízení kam bych mohla umístnit syna, který je pod vlivem drog. Sám to nezvládá a já bohužel také ne. Potřebujeme odbornou pomoc, ale nevím kam se obrátit, kde mám začít. Jsme z Prahy. Děkuji za odpověď. S.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Vaše příjmení jsem smazala - naše poradna zachovává anonymitu. S nástupem na léčbu to zase, tak zcela jednoduché není. Za prvé, léčba drogové závislosti je záležitostí dobrovolnou, tudíž závislá osoba s přijetím musí souhlasit ( neuvedla jste jak na toto nahlíží Váš syn ). Také je velmi častým problémem volné místo na detoxu, po té v léčebně díky kapacitě, která je omezená. Nicméně, nejlépe uděláte, když se pokud možno hned spojíte s Kontaktním centrem pro uživatele nelegálních drog ( Káčko ), provozní doba Káčka je i o víkendu. Pracovník káčka pohovoří s Vaším synem, doporučí vhodný typ léčby a také Vám ji pomůže sprostředkovat. V případě, že by zrovna nebylo volné místo, nechá Vašeho syna zařadit do tvz.pořadníku a domluví se synem pravidelné návštevy Káčka, aby měl podporu než-li k samotnému nástupu dojde. Vy jako rodič můžete využít poradenských služeb pro rodinné příslušníky, které kontaktní centra ve svých službách též nabízí. Veškeré služby jsou bezplatné. Kontaktní centrum o.s. SANANIM Na skalce 819 / 15 Praha 5 tel : 283 872 186 e-mail : kacko@sananim.cz Provozní doba : PO 13.00 - 20.00 ÚT 9.00 - 20.00 ST 9.00 - 20.00 ČT 9.00 - 20.00 PO 9.00 - 20.00 SO 13.00 - 20.00 NE 13.00 - 20.00 P.S. přeji hodně štěstí, v případě potřeby se na nás můžete opět obrátit. Mějte se hezky. M.K.