caky
je mi 38,jsem 3 roky cista.brala jsem 15 let prakticky vsechno,co proslo jehlou.co me stve je,ze se nemuzu zbavi myslenek nebo vzpominek na fet.moje otazka prejde me to nekdy vubec?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, u dlouhodobích uživatelů je ten ,,návrat zpět" pravda trochu složitější, nicméně i po tak dlouhé době jako jste uvedla Vy, lze spokojeně žít. Být 15 let na drogách zajisté sebou nepřináší pouze pohodu a zábavu co zpravidla v počátcích psyhotropní látky různého ražení nabízí. Jistě jste měla možnost pocítit jaké to je, když na dveře zaklepe toxická psychóza nebo když není co si vzít...zkuste si dnes na drogy nevzpomínat jen jako na ,,příjemné a snadnější období", zkuste si vždy i vybavit ty hrůzy, kterými jste zajisté také musela zákonitě projít. Podařilo se Vám být 3roky čistá, což je chválihodné a také tímto vidíte, že nebrat prostě jde. Také jste přece musela přesvědčit sama sebe, že to myslíte vážně a že jste ochotna ve svém dosavadním životě ledacos změnit. Máte za sebou určitě plno práce na sobě a je dobré to vědět a je dobré si to připomínat, nezapomínat na to. Neuvedla jste za jakých okolností se Vám tento úspěch podařil, zda-li jste tento boj zvládla sama nebo zda jste využila odborné pomoci. Jestli jste prošla léčbou, předpokládám, že jste po té na ni navázala doléčováním. Možmá by nebylo až tak úplně od věci zkontaktovat svého terapeuta z té doby a Vaše současné pocity více a podrobněji probrat. I po dlouhodobé abstinenci občasný kontakt neuškodí. Tážete se zda to přejde. To Vám nikdo s přesností říci nemůže. Někteří dlouhodobí abstinenti od drog uvádí, že je podobné myšlenky již zcela netrápí, některým se sem tam od času nějaká vzpomínka vyplaví. Vše co člověk během svého života prožije se ukládá do podvědomí a jestliže jste 15let žila s drogami, tak i ty drogy někde v sobě máte a je možné, že se vzpomínek na ně třeba ani nikdy zcela nezbavíte. Pro Vás je toto, ale již minulost a tak se pokuste to tak vnímat. Patří to k Vám stejně tak jako jiné další věci, které máte za sebou. Umím si představit, že to asi úplně příjemné není, ale věřte bude Vám stále lépe a lépe. Všichni co déle abstinují udávají, že každým rokem se cítí více v reálu. Buďte trpělivá, protože to za to stojí. P.S. ješte jednou gratuluji a když budete potřebovat klidně opět napište. Držte se, hodně štěstí. S pozdravem Markéta Kordová