můžu?
xxx
dobry den.mám takovy dotaz..je mi 16...uz prez rok fetuju perník.ale posledních pár mesíců jen obcas.vzdy po dlouhe dobe...mývám stavy ůskosti atd...můžu užívat lexaurin??pomůže mi?moc nevihledavam spolecnost necítím se dobře před moc lidma např:kdyz jedu ráno vlakem do skoly...pomůžou mi ty leky?dekuji moc za odpoved...naschledanou

Odpověděl:
Dobrý den, je dost pravděpodobné, že vaše úzkostné stavy způsobuje užívání pervitinu. Píšete, že berete jen občas, nicméně i občasné užití může psychické obtíže výrazně zhoršovat. Takže spíše než si sám ordinovat lexaurin, bych nejdříve vysadila ten pervitin. I když se lexaurin používá mj. jako lék proti úzkostem, jednak je pouze na lékařský předpis a navíc jeho užívání má nezanedbatelná rizika - např. rozvoj závislosti, riziko předávkování, zvláště při užití spolu s jinými tlumivými látkami. Pokud by vaše nepříjemné psychické stavy s abstinencí neodezněly, doporučila bych vám vyhledat odbornou pomoc lékaře. Jednak by vám mohl předepsat medikaci, která by vám pomohla a byla méně riziková a také byste mohl v rámci psychoterapie řešit ty stavy úzkosti, uzavřenost ap. Pokud by s tou abstinencí byly problémy a nedařilo se, zkuste se obrátit na nejbližší Kontaktní centrum. Určitě by vám v tomto směru uměli pomoci. Služby jsou bezplatné a mohou být i anonymní. Adresy Kontaktních center s vyhledáváním dle regionu najdete na www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci. Nebo ještě napište a uveďte dostupná větší města, my vám vhodné zařízení vyhledáme. A do toho lexaurinu se fakt nepouštějte, za současného stavu by to bylo takové vyhánění čerta ďáblem:)