Odpoved
bara
Dobry vecer,dekuji Vam za odpoved. Pochazime z Teplic. Byla bych rada,za jakykoli kontakt. Myslim,ze se vazne snazi..ale ja uz sama nevim,jak mu pomoci Tim,ze to reknu jeho rodicum si myslim,ze ho ztratim. Moc lidi to o nem nevi[myslim normalnich lidi:-}],vedi to jen par blizkych-uprimne jen ty,se kterymi fetuje a ty u kterych kupuje. Ted je hodne zabrany do nove prace,protoze tu restauraci rozjizdi ve velmi prestiznim prostredi..sam mi rika,ze nesmi udelat zadny problem. Ale stejne si myslim,ze abstinuje max.3-5 dni a pak zase. Mne se zase nelibi,ze by mel brat od lekare subutex..prijde mi,ze je to nastejno..sjety pod dohledem. Neexistuji nejake jine leky?neco jako antibiotika:-]]-to je sranda. Co ho zavrit nekde na chate bez auta,mobilu atd. Co myslite? jinak vazne dekuji za radu a pomoc.Zdravim Vas vsechny.Bara

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Báro, je od Vás hezké, že vnímáte jeho snahu, ale obávám se, že to s heroinem zase tak snadné není. Ostatně, kdyby bylo, nebyly přeplněné léčebny... Odvézt přítele na chatu z daleka nic neřeší, jelikož i když se organismus zbaví psychotropních látek a je zcela vyčištěn, zdaleka není vyhráno. Touha po droze je silná a neodejde ze dne na den. Dostat se z drog, znamená projít celým procesem, což je bohužel, dlouhodobá záležitost. Také bych detoxifikaci někde v ústraní nedoporučovala vzhledem k nebezpečí, které by mohlo díky závislosti na látce opiátového typu přijít. Tento proces je vždy bezpečnější pod lékařským dohledem, také i pod vhodnou medikací přijatelnější. Udáváte, že se obáváte jeho ztráty, když byste promluvila s jeho rodiči, těžko říci, neznám Vaši situaci zcela podrobně, ale napadá mě k tomu tak, neztrácíte ho právě teď, tím, že Vám někam ,,utíká" k vysněným drogám ? Chápu, je to hodně těžká situace, pro něj, pro Vás také samozřejmě. Bohužel závislost je taková, že nejvíce zasáhne ty nejbližší. Dívají se na ,,propad" blízké osoby a nemohou to ovlivnit... Uvádíte též, že přítel sám zmiňuje svou obavu, aby neuděl problém, asi sám moc dobře tuší a ví co by mohlo následovat. Dost často se stává, že závislé osoby právě pod tlakem práce apod.se obávájí o potíže, které by mohli příjít, bohužel zavčasu je neřeší a posléze jsou ty potíže ještě větší, ztrácejí zaměstnání, postavení, rodiny atd..Já bych rozhodně doporučovala co nejdříve nástup na detox, posléze intenzivní léčbu. Až se dá dopořádku může být zajisté úspěšný muž, s heroinem to půjde, ale opravdu těžko. Umím si představit, že to tak snadné nebude. Proto znova opakuji, zkuste nejdříve Vy navštívit Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog, tam pohovořte o Vaší konkrétní situaci, poraďte se a pokuste se přítele motivovat, určitě má ve Vás velkou oporu, což také není úplně zcela běžné. Budu Vám držet palce. Kontaktní centrum White Light Doubravská 122/5 Teplice tel: 417 534 582 kontaktní osoba : Bc. Nekolová M. P.S. nejdříve si zavolejte a domluvte si termín první konzultace, když o Vás bude pracovník Káčka vědět nebudete muset čekat a bude mít na Vás i dostatek času. Služby jsou bezplatné. Hodně štěstí a když budete chtít, tak napište jak se situace vyvíjí. Také děkujeme za Vaši pozitivní zpětnou vazbu, to vždy potěší. Mějte se hezky. S pozdravem Markéta Kordová