plakaty
dan
Dobrý den rádi bychom jako rodiče pomohli škole při řešení drogové problematiky a zaujala nás plakátová kampaň proti drogám. Rádi bychom získali kontkt, který by pomohl zprostředkovat vyvěšení plakátů v okolí školy, bohužel netuším kam se stímto dotazem obrátit, můžete mi pomoci? Děkuji Dan

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nejsem si jistá, která plakátová kampaň Vás zaujala (zda nějaká konkrétní nebo spíš plakátová kampaň jako prostředek, který chcete využít), tak nevím, kam konkrétně byste se mohli obrátit. Nicméně mě napadá, že samotné plakáty v okolí školy nejsou samy o sobě zrovna nejúčinnější preventivní metodou. Primární prevence by měla být komplexnější a asi by bylo ideální spolupracovat se školou, nejlépe s jejich tzv. preventistou, který má na škole tyto věci na starosti a konzultovat, co škola v rámci prevence dělá, jaké mají plány, s čím byste případně mohli pomoci, aby Vaše aktivita zapadala i do toho, co se ve škole děje a nebyla to jen Vaše akce, která není s ničím dalším provázaná. Dále můžu doporučit weby zaměřené na primární prevenci, jako je např. www.odrogach.cz, řadu věcí najdete také na webu www.adiktologie.cz nebo www.drogy-info.cz či na webu pražského zařízení o.s. Prev-Centrum, které se primární prevencí dlouhodobě zabývá, na www.prevcentrum.cz. Přeji hodně štěstí a cením si toho, že se jako rodiče chcete podílet na tom, co dělá škola v rámci primární prevence.