dotaz
Zuza
Zdravím, mám takový dotaz, který si nijak nedokážu vysvětlit... Týká se to jednoho dne (nedávno)...Byla jsem pována na chvíli do hospody, známý tam měl narozky. Tak jako v každé hospodě se pilo, kouřilo a v téhle společnosti i hulilo. Já sem měla pouze 1 pivo( nešla jsem se opít, jenom pobavit). Za mnou si již zapalovala partie skleněnku... nic víc... Když sem odcházela, točíla se mi hlava, řekla sem si, že to bude nejspíše, že nejsem zvyklá... chvíli jsem ještě postála s kámoši a najednou přišel ten pocit... Přiznávám, že již mám nějaké ty zkušenosti s trávou a s těmi pocity, kdy ji možní trochu přeženete...Byl to pocit, který jsem mívala když jsem to přehnala s maruškou... Výpadek vnímání, lehká přítomnost se zdála jako sen, nevěděla jsem jestli se stala nebo to byl jen výplod mé fantazie, minuty se zdály jako hodiny... Ten stav nemám ráda, děsí mě, snad i kvůli toho jsem s trávou přestala...jenže jakje možné, že se ke mě dostavil? Když jsem neměla ani jednoho práska? jen Sem ucítila letmou vůni...???Je pravda, že v ten den sem nic nejedla, protože sem nějak neměla chuť,ale to na to by neměl žádný vliv, ne?Nedochází mi to ani dnes... tak prosím, jestli znáte vysvětlení. předem děkuji ...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, vlastně jste si během popisu Vaší události odpověděla sama. Dle toho jak píšete to vnímám jako sled několika aspektů, které se sebou souvisí a výsledkem bylo to co bylo, Váš nepříjemný pocit. Uvedla jste, že jste ten den vůvec nic nejedla, toto bych rozhodně nepodceňovala, organismus přecejenom nějakou tu stravu denně potřebuje, i když zrovna nevnímáme pocit hladu. Když organismus žádnou potravu nepříjme, je pak méně odolnější na cokoliv jiného, např, proti stresu, zátěži apod...zcela hladová jste si dala jedno pivo, to také udělá své, je rozhodně zcela něco jiného, když se člověk nají a pak si dá to již zmíněněné pivo. Také jste uvedla své zkušenosti s konzumací THC v minulosti. Vše co během života člověk zažije a prožije má ve svém podvědomí někde ukryté, kdykoliv se může stát, že se pak v záblesku nějaký okamžik navrátí, s nelegálními drogami je to naprosto stejné. Lidé po dlouholeté abstinenci mají čas od času také takovéto ,,chvíle" kdy se jim na moment vrátí pocit jako kdyby byli pod akutním účinkem drogy, přitom nejsou. Možná Vám vůně marihuany připoměla něco co vlastně dobře znáte a máte to někde v sobě ,,schované" a tím, že jste nic nejedla a byla ,,oslabená" se Vám tento pocit z Vašeho podvědomí na moment vyplavil. Nebuďte z toho vyplašená, nestalo se Vám nic mimořádně zvlášťního, i když naprosto chápu, že to pro Vás určitě příjemné nebylo. Rozhodně si dávejte pozor na, abyste pravidelně jedla. Zatím se mějte hezky, když budete potřebovat, klidně opět napište. M.K.