Ospalost po perníku....
Katka
Na piku jsem už 7 roků, teda první 2 to probíhalo normálně, možná tři, pak jsem to začala přehánět a to .... začalo to působit jinak... bylo to tak strašné, že jsem musela přestat, nějaké schizofrenní stavy... demence, připomínalo to alzheimera a parkinsona, pořád samé strachy, fakt to už dál nešlo. Takže jsem přestala, na celý rok, postupně, ale nakonec jo. Asi před 2 roky jsem zas začala, hodně se tam upravil ten třesot, zapomnětlivost, demence, jen ty strachy pořád přetrvávají. Ale co je divné, nedřív mě napadlo, že to vůbec není piko, ale na jiné to takhle nepůsobilo, já si dám a vůbec to nemá stimulační účinky, strašně špatně vidím, mlží se mi zrak a jakoby mě to uspává, raději sedím doma a něco kutím na počítači, vůbec nejsem schopná nějaké fyzické aktivity a je v podstatě jedno, po jak velké dávce. Na tělo jinak to ty stimulační účinky má - zrychlený dech, tep 130-160 podle dávky, ale bohužel, já jsem strašně ospalá. Naposledy, co jsem si dala IV 45 jednotek, prvních 5-10 vteřín to byla krása, pěkný nájezd jako kdysi, tak jsem si přála, aby to bylo zas přesně takhle, jako kdysi, teplo, jak to začínalo působit, srdce se rozbušilo a mě to pěkně nabudilo a pak najednou prudká rána do hlavy, strašná bolest, to všechno pěkné skončilo, přestala jsem vidět jako obvykle, teda trošku jo, ale dost blbě, to zamlžené vidění a celá jsem začla být utlumená, úplně mě to srazilo do kolen a tak to bylo už celý stav, tak jako vždycky. A tak mě napadlo, nemůžu mít něco skříplého, nějaký nerv, po tom užití. Ale něco musí být špatně, takhle to nemá být ani nebývalo. Něco se tam v té hlavě děje, možná je to tím tlakem, ale jak to mám spravit, bojím se, že když to nespravím, stane se brzo něco....není to nějaký nádor v hlavě, že by prasknul.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, to co popisujete je standartní vývoj různých etap konzumace jakékoliv drogy. Vždy v počátečním období užívání drog sebou přináší slastné a příjemné pocity, proto se konzumenti vrací k dalším a dalším užití... postupem času ( u každého je to vždy individuální ) se tyto příjemné pocity mění v méně příjemné, tvz.,,nájezdy" hned po užití slábnou až nejsou zcela cítit a začínají se objevovat toxické psychózy, tvz.,,stíhy". U pervitinu je takovýto průběh zcela běžnou záležitostí. Toxická psychóza je stav velmi podobný stavům, kteří zajížívají osoby trpící schyzofrenií, proto ty nepříjemné pocity, které jste uvedla. Když je závislá osoba v akutní toxické psychóze a dále drogu užívá, stav se pouze prohlubuje a sílí. Jediné řešení je látku vysadit. Dle toho co uvádí konzumneti pervitinu, je častým jevem, že i když po dlouhodobém vysazení pervitin opět užili, předpokládali, že budou ,,odpočati" a zažijí příjemné pocity co zrvu droga nabízela. Bohužel, takto to nefunguje a jestliže se osoba užívající pervitin dostane do potíží s psychozou, i po vysazení látky se při opětovném užití opět dostaví. Proto pociťujete i nadále nepříjemné stavy, pocity úzkosti, strachu atd..Viděla bych to tak, že Vy jste si to příjemné co Vám droga mohla nabídnout již vybrala, te´d Vás čekají jen stavy Vámi popsané, které budou postupně více a více nepříjemné. Myslím, že i Váš organismus, dle Vašeho popisu Vám dává jasné signály, že byste se měla nad sebou zamyslet, více si vážit zdraví a udělat pro sebe něco, v tom smyslu - dát se do pořádku. Doporučuji nad vším řádně popřemýšlet a zauvažovat o vhodném typu léčby pro Vás. Jestli budete chtít, napište ještě jendou, rádi Vám poskytneme kontakt, kam se můžete v případě zájmu obrátit. Postačí napsat pouze jaká větší města jsou Vám dobře dostupná. Bu´dte na sebe opatrná a zvažte to. Zatím se mějte hezky. M.K.