marihuana
muso
Dobrý den. Mám dotaz ohledně drogových kontrol na letištích. V červnu letím do anglie a chtěl bych si sebou vzít trochu travky..třeba jen jedno brčko. Chci to nějak schovat. Je to blbý nápad?

Odpověděl:
Dobrý den, tohle fakt není dobrý nápad. Nedokážu sice odhadnout procento pravděpodobnosti, že se na to přijde, ale celní kontroly na letišti v Londýně a ani v Praze bych rozhodně nepodceňovala. Převoz marihuany přes hranice je bez ohledu na množství posuzován vždy jako trestný čin. (Neplatí tam tedy držení "malého množství pro vlastní potřebu", které je na území ČR posuzováno jako přestupek). Při převozu do zahraničí či ze zahraničí by vám v ČR hrozilo stíhání dle § 283 odst. 1) trest. zákoníku se sazbou 1 až 5 let nebo peněžitý trest. Bohužel neznám anglické právní úpravy, takže nedokážu odhadnout, co by vám hrozilo v případě, že byste byl zadržen anglickými celníky, ale myslím, že sazby mohou být dost podobné. No, zamyslete se, jestli vám to "jedno brčko" za takový průšvih stojí.