Neurol
uno
Mám dotaz ohledně vysazování neurolu. Stručně. Je mi 29, jsem z rodiny sportovců. Do 20 let jsem dělal vrcholově sebeobranu. Potom jsem se sportem náhle skončil. Paradoxně jsem si vybral za koníčky věci, jako jsou cigarety, alkohol, marihuana, následně jsem systematicky bral (rok a půl) pervitin. S úplným vynecháním pervitinu jsem žádný problém neměl. Pomohla četba knih a kutálení po tatami (kouřit marihuanu jsem taky přestal snadno). Pár let - báječný život bez drog, pouze sem tam to pivo. Šel jsem na VŠ... a HOP - najednou jsem se ocitl na židličce u psychiatra s koktáním, bušením na prsou a s pocitem zmatku, paniky... Pilulky NEUROL! Fungovaly jako spása na tři roky. JAK OBROVITÁ CHYBA!!! Už 2 roky jsem navypil ani kapku alkoholu... Beru neurol v dávkách 5 mg až 9 mg za den. Tak úkrutný abstinenční syndrom jsem ještě nezažil. Vyzkoušel jsem veškeré kombinace s antidep. - nesedlo nic. Upřímně řečeno, jsem zoufalý. Poraďte mi prosím, jakým způsobem se toho úplně zbavím? Dovádí mně to k suicidním myšlenkám, jsem čím dál, tím víc asociální. Ale zrovna jsem prošel spoustou zdravotních prohlídek - všechny orgány jsou v perfektním stavu. Mohu to nějak vyběhat, zkracovat si dávky, řídit se nějakým systémem bezryzykového (případně mírně ryzykového) odvýkání na základě sportu, diety, apod.?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, užíváte poměrně vysoké dávky Neurolu, proto byste ho rozhodně neměl vysazovat naráz. Dávky by se neměly snižovat o více než 0,5 mg každý 3. den. Ani podle tohoto schématu bych ale nedoporučovala snižovat bez porady s lékařem. Bylo by dobré udělat plán na vyabstinování s ním. Také počítejte s tím, že se Vám dřívější pocity zmatku, panika a somatické příznaky objeví znovu. Je to dost pravděpodobné, většinou léky typu Neurol neléčí, pouze tlumí příznaky. DOporučila bych proto současně se snižováním najít si terapeuta, se kterým byste mohl pracovat na příčinách, nejen následcích. K tomu, abyste potíže překonal, Vám jistě může pomoci i sport, aktivita a odhodlání, za které máte můj velký obdiv. Je vidět, že jste se prostě rozhodl závislosti zbavit a věřím, že Vám to půjde. Jen na to nutně nemusíte zůstat sám. Moc Vám držím palce, abyste to co nejdřív dokázal! J.J.