Láska a drogy
Gaida
Přeji hezký den, to, proč píšu mi možná leží už nějaký čas v hlavě. Možná, že i nějaký čas v podvědomí s tím, že jsem si to nechtěla připustit. Mám o 3 roky mladšího partnera (rok a půl). Vyznačuje se tim a v podstatě i vybačuje z řady, že má hodně vysoké IQ. Má neskutečně již načteno, dostal na najednou na 2 nejtěžší školy v republice, filozofuje, maluje a zabývá se uměním. Na vš je obrovský dříč s jeho typickou lehkostí a rebelstvím, kterou proplouvá jako vánek v neúměrném čase a výkonu v porovnání s ostatními. Ve společnosti svých známých je velice oblíbený, zábavný a vždy středem pozornosti. Na druhou stranu je také velice sobecký a egocentrický. Ženy, a to i zejména starší (kolem 30 nebo ke 30) jsou z něj vždy paf a hodně je přitahuje. Nevím, proč zrovna já, proč si vybral mně, hodnou milou, přátelskou, spíše introvertní díku, jemnou, spolehlivou, ostatním pomáhající a ne nějakou těžkou rebelku. No nic, to byl lehký popis jen tak pro začátek ;DDD Trochu vidím problém v tom, že ujíždí na drogách. To, že hulí několik brček denně je podle mě ještě (a to tomu neholduju) tak nějak skousnutelné, ale vím, že jednou za čas si dá i něco jiného - třeba trip. Vždycky řiká, že je potřeba znát svoje hranice a míru, takže to zkouší tak za 2 - 3 měsíce podle příležitosti. Vyzkoušel v podstatě již všechno - LSD, houbičky, haš, speed, pervitin ..... Heroin prý ještě nezkusil - má před ním dost respekt. Několik měsíců teď pobíval v netypické zemi a hned po příjezdu zkusil kokain, který tam aplikoval následně i vícekrát a častěji. A já si jen tak říkám s kým jsem se to zapletla a abych jednou na míru mé tolerance nedojela. V té době jsem mu byla velkou oporou, i když pouze přes webkameru. Je lepší od takovhleho člověka odejít??? Mám ho ale moc ráda.... uf, připadám si jako nějaká puberťačka bez svojí hlavy, ale věřte, že i skoro 30letým slečnám láska pěkně zamotá hlavu a nasadí růžové brýle...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, ano, máte pravdu, i třicetiletým slečnám láska zamotává leckdy hlavu. Známe to asi všichni a asi každý si někdy během svého života projde obdobím či vztahem o kterém možná všichni pochybují, nicméně růžové brýle udělají své. V tomto případě je, ale zajisté dobré a velmi kladně to hodnotím, že i přes to, že Vy sama jste se nazvala nositelkou ,,růžových brýlí" jste o celém Vašem vztahu schopna takto reálně uvažovat a vnímat partnera jak s tím jeho ,,kouzlem" ( který jste velmi pěkně popsala ), tak s tím vším co zas až tak ,,kouzelné" není a Vy to vidíte a víte. To je dobré. Váš přítel je zajisté zajímavý muž a to, že si vybral zrovna Vás asi není náhodou. To jak jste Vašeho partnera charakterizovala jenom zřejmě demonstruje to, že si vybral do svého života někoho kdo to jeho rebelství bude vyvažovat. U podobných typů lidí to bývá celkem běžná potřeba. Těžko teď dopředu odhadovat jak to nadále bude s jeho konzumací rúzných psychotropních látek. Dle toho co jste uvedla, má již docela hojné zkušennosti, z čeho byste měla mít ( a také ji máte ) reálnou obavu. Na druhou stranu, uvedla jste také, že je přítel příznivec umění a tím se také zabývá, u těchto lidí konzumace, jak nelegálních drog či alkoholu velmi často je s jejich životy tak nějak úzce spjata a jsou to zcela odlišné příběhy než-li u klasických konzumentů drog z ulice. To, ale neznamená, že život s nimi je nějak zvlášť snažší. Vy přítele vnímáte se vším co k němu patří, vnímáte i ty ne zcela dobré povahové rysy, přesto ho máte ráda. Musíte si především ujasnit v sobě co od života očekáváte, jaké máte Vy priority, zda je Váš přítel schopen a asi i ochoten Váš smysl života naplnit. A po té se rozhodnout co dál, musí to být Vaše rozhodnutí. Asi jsem Vám s Vaší pochybností moc nepomohla, ale není to zcela lehká záležitost a po internetu se úplně vše vyřešit nedá. Možná by nebylo od věci navštívit třeba psychologa/ku a tam Váš současný problém více a podrobněji rozebrat. Ať se rozhodnete jakoliv, přeji Vám zajisté hodně štěstí, ať se Vám daří. S pozdravem Markéta Kordová