pervitin
Sonyka
Dobrý den, Beru pervitin asi rok a tři čtvrtě, před tím jsem brala asi rok neurol. Prakticky od patnácti let jsem v sobě měla skoro neustále nějakou látku. počínaje jen alkoholem.Ted jsem asi týden vysadila vše, dokonce jsem přestala i kouřit. Na jednu stranu z toho mám radost, ale jsem hodně podrážděná a náladová. Nikdy jsem taková nebyla. K lidem mám neustále výhrady, jsem agresivní. Existuje něco co bych mohla udělat či prozatím užívat? nebo to odezní samo ? Mám úzkostné stavy a ve společnosti se necítím dobře. Jaký máte názor například na citalac?

Odpověděl:
Dobrý den, to, že se cítíte tak, jak popisujete, je samozřejmě důsledkem vysazení pervitinu a pokud jste byla silná kuřačka, tak i nikotinu. Pokud vydržíte abstinovat, mělo by se to postupně lepšit a max. během pár týdnů odeznít. Co však odeznívá mnohem déle, jsou obtížně zvladatelné chutě znovu si dát, které jsou důsledkem psychické závislosti na látce. Myslím, že by bylo rozumné, jestli to s tou abstinencí myslíte vážně, zkusit vyhledat odbornou podporu, se kterou se vám to bude zvládat snáze a šance na udržení abstinence budou mnohem vyšší. Pokud byste měla zájem, napište znovu a uveďte region, můžeme vám vhodné zařízení doporučit. Jinak antidepresiva (jako je např. ten citalec) vám může předepsat pouze lékař a je důležité věnovat patřičnou pozornost volbě vhodného typu, což bez lékařské konzultace není reálné. Pokud by se stalo, že by u vás dlouhodobě přetrvávaly ty úzkostné stavy, podrážděnost atd., ačkoli byste abstinovala, vhodná medikace by vám mohla pomoci. Určitě však nedoporučuju pokoušet se sehnat tyto léky někde na černém trhu a medikovat se sama. V současné době můžete vyzkoušet některé z volně prodejných prostředků pro zklidnění např. meduňku lékařskou, kozlík lékařský, přírodním antidepresivem je třezalka. Přesto bych za optimální považovala, zajít se někam poradit a nechat si s tou abstinencí pomoci. Přeci jen jste neužívala úplně krátkou dobu. Držím vám palce a klidně znovu napište.