Piko
Pamppeliška
Dobrý den,píšu k Vám nebo si jak se zdá nevím rady.Žijeme s přítelem a naším 3-letým synem.S přítelem jsem už 7 let,ale před 2 lety začal užívat pervitin.Uvedli ho do toho špatní kamarádi a rovněž tomu nepřidala ani ekonomická krize (nebyla práce,napětí se unás stupňovalo).Byla jsem na mateřské dovolené tak jsme přežívali jen tak tak.Připomínám že můj přítel je velice hodný kluk,ale co se dělo následující 2 roky byla hrůza.Často nebyl v noci doma,hádky,pořád chyběli peníze a kolotoč lží.Před vánocemi to s ním asi seklo a rozhodl se předstat,uvědomil si kolik škody nadělal,kam ho zavedli kamarádi a jak ho využívali.Vypadalo to velmi dobře.Od té doby jsem ale já neustále ve střehu.Momentálně má práci,poctivě tam chodí,hádky u nás ustaly,vypadá opět dobře (tehdy ubral na váze a měl strupy v obličeji),nezdá se mi ani podrážděný.Zkrátka zdánlivě vypadá tak jako by nebral.Já mu ale bohužel nevěřím,na základě špatných zkušeností s ním.Pořád je v kontaktu s nějakým klukem,kterého neznám,ale bohužel si myslím že k němu jezdí na fet.Pořád ho kontroluju,kontroluju mu výpisy volání,komu volal a psal,když tam náhodou vidím číslo dotyčného,jsem jak na trní.Stále ho pozoruji,nedávno jsem mu viděla bílý prášek v nose,tento víkend měl ráno rozšířené zornice....Může to být náhoda,ale!!!! Pořád jsem na pochybách.Přítel o tom ví,že mu nejspíš nevěřím,pořád mě ujišťuje že nic nebere.Ale já stále někde čtu že se s tím nedá jen tak přestat a že mi klidně může i lhat pokud je závislí.Pevnou vůli teda moc nemá,nedaří se mu přestat s obyčejným kouření.Jak ale píšu je velice hodný,ale bohužel taky najivní.Byli jsme doknce jednou na návštěvě v poradně,ale dopadlo tak "nijak".Taky tvrdil že nebere a klidně mohl,takže z toho nic nebylo.Pak jsem mu našla v telefonu sms-ku od kamaráda ketrý mu psal ať mu něco prodá a on opravdu na chvíli odešel z domu.To mi vysvětlil že mu pořád někdo píše jestli něco má,že zkoušejí.Tak já nevím.....vážně jsem z toho špatná,už kvůli našeme malému.Může tentokrát braní drogy předstírat a občas si jen tak šňuupnout? Nebo to mám v hlavě já? jak se zbavit jeho pochybných kamarádů?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, realita může být opravdu jakákoli. Vy sama nepoznáte, jestli Vám přítel lže, o to méně to můžu odhadnout já. Může Vám lhát a také nemusí. Otázkou je, co by měl udělat, aby Vás uklidnil, ujistil. O tom byste s ním asi měla mluvit. Jetliže tvrdí, že s drogami nemá už nic společného, proč tedy reaguje na sms, které se jich týkají, proč je v kontaktu s lidmi, kteří berou? Bylo by dobré popovídat si o tom, co byste oba dva potřebovali změnit (možná i on něco potřebuje změnit na Vašem chování!) tak, aby se důvěra a hezký vztah mezi vámi obnovili. Nebude to asi hned, ale pokud se Vám podaří na tom dohodnout, za čas si snad na drogy vzpomenete už jen jako na něco velmi vzdáleného. Často nebývá jednoduché takovou domluvu ve dvou udělat, proto by Vám mohl pomoci někdo třetí, nějaký odborník. Jestliže přítel minule v poradně lhal, nedivím se, že návštěva vyzněla "nijak". Ani odborník není všemocný, nutná je vždy spolupráce. Proto jestli přítel nyní myslí změnu vážně, zkuse ho požádat o návštěvu nějakého odboríka, s pomocí kterého byste udělali dohodu, jak dál, abyste byli oba spokojení. Držím Vám palce, aby se Váš vztah zase znovu vrátil do starých dobrých kolejí.