inka
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak mám pomoci bratrovi, který je závislý na alkoholu, ale odmítá si to přiznat. Rodiče i já bychom mu rádi pomohli, ale zatím nevidíme žádné řešení. Často jezdí pod vlivem alkoholu autem a my máme pořád větší strach co se může stát.... Na všechno odpovídá že mu to je jedno a že se stejně oběsí. Poradíte mi? Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, dokud závislý sám necítí nějaký problém, nebo ho spíš nechce nahlas ostatním přiznat a řešit, je těžké k čemukoli ho donutit. V takové situaci můžete jen donekonečna opakovat svůj pohled na věc, to jak se vedle něj cítíte, čím ubližuje Vám. Někdy mívají závislí lidé - ať už na alkoholu nebona drogách - od rodiny hodně podpory a pochopení, ale nedostatek jasných hranic. Například v tom, že ho nechcete vídat opilého, že od Vás nedostane žádnou materiální pomoc (pokud by ji potřeboval) atd. Jedině tak si rychleji uvědomí svoji situaci. to jsou ale jen naprosto obecné rady, Váš dotaz je hodně stručný, nevím např. zda bratr žije sám, s vlastní rodinou, s rodiči, zda pracuje, jak moc alkohol ovlivňuje jeho fungování apod. CO se týče řízení, to je samozřejmě hodně nebezpečné. Aby se předešlo tragédii, bylo by myslím možné upozornit policii, která by se mohla pokusit někde ho zkontrolovat. Celou situaci by bylo také dobré probrat s nějakým odborníkem osobně, kdy byste mohli do podrobna celou situaci popsat. Pokud byste potřebovali kontakt na odbornou pomoc, napište, kde by to mělo být. Vím, že je taková rodinná situace hodně těžká a právě proto myslím, že by Vám pohled zvenčí mohl pomoci.