je ještě vůbec šance?
Ali
Dobrý den,svůj první dotaz jsem zde psala 24.3.,ohledně manželova užití drogy po léčbě....Nyní jsem v rozpacích ane vím co si mám myslet o vývoji situace.Manžel se poslední /nejméně /týden chová velmi divně a já se opět domnívám,že je pod vlivem drog.Jeho chování je však naprosto jiné,než kdykoli předtím.Chodí normálně dál do práce,v noci spí,večer jí-což kdysi při užívání nedělal.Ale chová se tak,že ho v podstatě nic nezajímá,snaží se semnou ani se synem vůbec nekomunikovat,když jsem se já snažila o navázání hovoru,začne mě nesmyslně obviňovat ze všeho možného,je verbálně agraesivní a nesnesitelný.Včera například seděl celý den na gauči a nekomunikoval,nejedl ani nepil,někdy v noci se najedl a šel spát.Ráno se probudil opět nepřiměřeně podrážděný.Vůbec tomu nerozumím co se děje,řekla jsem mu,že se domnívám,že je pod vlivem,načeš reagoval vzteklým výbuchem,že ho neustále podezírám.../není to pravda-když se chovcá normálně,já nevytahuju nic z minulosti/.Můj dotaz vlastně je,je možné,že se užívání pervitinu projevuje i takto?Mám to už považovat za ztracené a nenapravitelné?děkuji za odpověď

Odpověděl:
Dobrý den, těžko říci, takto přes internet, zda příčinou nestandardního chování vašeho manžela jsou drogy nebo jiné problémy. Určitě bych však situaci nepovažovala za ztracenou a nenapravitelnou. Je celkem pochopitelné, že vás manželovo chování zneklidňuje a že se vám taková rodinná atmosféra nelíbí a ráda byste to nějak změnila. Pokud však manžel není ochoten s vámi na toto téma komunikovat, je to složité. Možná bych při rozhovoru s ním zkusila nezmiňovat přímo užívání pervitinu, jako to, z čeho jej podezíráte a z čeho máte strach, ale mluvit o jeho chování jako takovém, ať už příčinou cokoli. Určitě není jednoduché udržet takovýto parnerský rozhovor v racionální rovině a nesklouznout do výčitek a obviňování. Možná by bylo rozumné, kdybyste si o tom všem zašla promluvit s někým nestranným nejdříve vy sama. Budete mít možnost probrat nejenom svá podezření, co se týče drog, ale zejména si celou situaci ujasnit, zaujmout k ní svůj vlastní postoj a promyslet si další kroky i způsob komunikace s manželem. V minulých dotazech jste zmiňovala, že jste z Ostravy. Posílám vám kontakt na zařízení, které poskytuje poradenství také rodinným příslušníkům těch, kteří mají problémy s drogami. Služby jsou bezplatné a mohou být i anonymní. A určitě se nebojte odbornou pomoc využít. Přeji hodně štěstí. Ostrava - Vítkovice, Kontaktní centrum, Renarkon, o.p.s. Halasova 16, Ostrava - Vítkovice, 703 00 telefon: 595 627 005; 602 670 789 Jaroslava Gembalová http://www.renarkon.cz