kontak
sustin
dobrý den chci vás poprosit o tel číslo na drogovou poradnu v PC.. Kamarádka je jí 17 let je závislá na pervitinu a po naši včerejši rozpravě sem jí nabídl pomoc touto formou.zkoušela psichologa, ale dětského,ten jí problém akorád zhoršil správou pro rodiče ve které sice stoji to že je zavilslá ale o nic víc se nezajimala ze slovi že tam není kvůli mlade fetačce.kdybych to neslysel na vlastní uši nevěřil bych ji..dokážete mi nějak poradit postup a td..rodiče nejeví zájem skrz její problem a defakto to přehlížejí ze slovi že každy má v pubertě nějaké ty zážitky :( chtěl bych jí vzít na sezení ale nevím zda postačím ja jako osobo plnoletá nebo musím nějak její rodiče požadat ke svolení...předen moc dekuji sustin

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Myslím, že jste udělal nejrozumnější věc, jakou jste mohl udělat - tedy že jste nabídl kamarádce kontakt na odbornou pomoc, se kterou i Vy máte zkušenost a která Vám pomohla (reaguji na skrytou poznámku). Nedokážu posoudit postup dětské psycholožky, pokud mám informaci o tom, jak kontakt probíhal, pouze takto přes internet. Ale považuji také za vhodnější obrátit se na profesionály, kteří mají zkušenosti přímo s drogovou problematikou. Předpokládám, že jste využil Kontaktního centra v Pardubicích (pokud jsem zkratku identifikovala nesprávně, tak dejte vědět, v jakém regionu kontakt potřebujete). Její rodiče možná problém bagatelizují a přehlížejí, protože nevědí, jak se k situaci postavit. Možná by bylo fajn, pokud by kamarádka využila služeb centra nejprve sama (případně s Vaším doprovodem, pokud s tím bude souhlasit) a jestliže by měla zájem o nějaké rodinné sezení, kde by mohla problém řešit za pomoci odborníka i s rodiči, jistě by jí poradili a pomohli. Kontaktní centrum může využít, přestože není plnoletá. Rodiče o svolení k tomu, aby tam mohla jít, žádat nemusí. Posílám kontakt na centrum, kam se můžete obrátit. Přeji hodně štěstí. Pardubice, Kontaktní centrum Laxus, o.s. Po-Pá 10-18 Češkova 2701, Pardubice, 530 02 telefon: 466 265 207 Lukáš Gilányi, DiS. http://www.laxus.cz