Nemotivovaný klient
Nico
Dobrý den, měla bych prosbu ohledně možností nedobrovolné léčby u závislého nezletilce. Jsou vůbec nějaké možnosti? Jak se na tuto problematiku dívá zákon?Funkční rodina ve vleku závislého. Rodiče se snaží, veškerá podpora a přijímající zázemí, jednání dle rad odborníků. Mladistvému je v současném stavu velmi dobře, nemá problém, léčit se nechce, z ambulantní odborné podpory pustupně vytěkal, propadá na dno, odchází z domova. Jako zákonný zástupce a milující rodič musíte jednat. Je nějaká cesta?Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,do doby dosažení plnoletosti je možné dát dítě na léčení nedobrovolně. Po pravdě, málokteré dítě jde na léčení vyloženě dobrovolně, jde jen o to, jakými prostředky ho k tomu rodina donutí - zda po dobrém nebo po zlém. Možnosti léčby v okolí bydliště rodiny nejlépe znají odborníci z ambulantních služeb, případně můžeme aké nějaké doporučit. Většinou se jedná o zařízení komunitního typu, léčba bývá na několik měsíců. K Vašemu popisu současného stavu mě ještě napadá, že pokud je mladistvému nyní dobře tak jak to je, nebude mít důvod nic měnit. Zkusila bych možná místo podpory a přijetí také trochu požadavků ze strany rodiny. To je ale jen zcela obecná rada, která vychází ze zkušeností s podobnými rodinami, samozřejmě na dálku a ve zkratce není možné situaci správně posoudit.