Závislost na marihuaně
katka
Dobrý den. Můj přítel (36let) už několik let kouří marihuanu. Neviděla jsem v tom žádný zásadní problém jelikož jsem na něm nepozorovala změny v chování, ztrátách paměti atd., ale problém se nyní ukázal... Marihuanu si pěstoval sám, ale nyní zásoby došly a nastávají krušné časy. Je z něho úplně jiný člověk je zlý, výbušný a rozhodí ho každá maličkost. Ve chvíli kdy se dostane za kamarádama a ty mu dají nějakou paličku promění se zase v supr chápavého chlapa. je šance, že se závislosti vyhrabe sám nebo je potřeba odborná pomoc? Jak dlouho odvykání na marihuanu trvá? Je nějaký způsob jak bych mu mohla pomoci já? Moc děkuji za odpověď a přeji hezký večer. Katka

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, tak především záleží na tom jak se k tomu staví Váš partner. Vy jste popsala jeho chování vůči Vám, když THC neužil, i změnu která následuje po užití. Popsala jste jak to vnímáte Vy, je ale velmi podstatné, jak svou konzumaci nahlíží on a zda-li je ochoten s tím něco začít dělat. Jestliže se rozhodne, že ano, tak šanci samozřejmně má, tak jak plno lidí, kteří tento problém již úspěšně zvládli. To rozhodnutí je, ale na něm. S využitím odborné pomoci se šance na úspěch nohonásobně zvýší, takže bych tímto doporučila nějaké vhodné zařízení navštívit. Jestli je Váš přítel v období, že o ničem takovém prozatím nechce ani slyšet, můžete odborné zařízení navštívít Vy a využít poradenství pro blízké osoby. Podrobněji probrat Vaši konkrétní situaci, poradit se jak postupovat dále, jak třeba lépe motivovat Vašeho přítele, aby i on sám odbornou pomoc vyhledal. Když mi napíšete jaká větší města jsou Vám dobře dostupná, mohu Vám vhodné zařízení doporučit. Nemusíte se ničeho obávat, plno blízkýcch lidí těchto služeb využívá, navíc jsou to služby bezplatné a mohou být i anonymní. Zatím se mějte hezky a napište. M.K.