Pomoc s odvikáním
Nicolas Felleti
Dobrý den nebudu zde nic hrát ani nikomu lhát. Jmenuji se Michal a žiji v Praze 4 roky .S drogy jsem začal zde marihuanou která mě nějak nezaujala vždy jsem toužil zkusit Pervitin , poprvé jsem ho zkusil před třemi roky a to v Německu kde jsem byl na brigádě, poznal jsem tam kamarádku který v tom už tzv.jela nějaký čas v té době šňupala tak jsem to zkusil plný očekávání to ku podivu poprvé a asi neznalostí jak to do sebe ,,fouknout ,, nedalo skoro nic. Tak jsem dal druhou čáru a bylo to perfektní ta energie atd ... nepopsatelné . Přijel jsem z pět do Čech a žil běžný životem jako předtím až na občasnou návštěvu ony dívčiny s kterou jsem vyměnil kontakt .Vzniklo přátelství které tráva do posud mam jí rád moc rád. Mimochodem jsem gay tak že opravdu jen rád . Před rokem a půl jsem do toho spad nul ze začátku gram na týden 2-3 čáry denně už půl roku jsem na jehle nebyl problém dát 1/2-1 gram denně .Mé okolí jako bych je nezajímal partner? Žiji sním 4 roky a ten nic nepoznal nebyl problém práce mi šla vše se dařilo . Do teď! Uvědomil jsem si že prostě tak to dál nejde a chci jiný život chyběli mi emoce atd .. řekl jsem si dost! Teď přesně sám od sebe jsem si nevzal nic 14 dní po prvním týdnu mi bylo konečně fajn a řekl jsem si to nejhorší mam za sebou ale den ode dne cítím tu touhu a chuť si dát znovu .Začínám pocit že dlouho nevydržím a nevím kde v této fázi mohu vyhledat pomoc tím to vás prosím dřív než bude pozdě o nějaké kontakty nebo informace ohledně pomoci s odvykáním v mé fázi kde jsem 14 dni čistej děkuji za rychlou odpověď . Pěkný den M.Němec

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, především Vám chci pogratulovat k dobrému rozhodnutí a ke 14denní abstinenci. Přítomnost tvz.,,chutí" je naprosto běžnou záležitostí, která se vždy po vysazení drogy dostaví. To, že jste se rozhodl pro vyhledání odborné pomoci je také velmi dobré, budete tak mít mnohem větší šanci celý tento nesnadný proces lépe zvládnout. Standartní postup je, že osoba, která má zájem o léčbu navštíví Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog ( Káčko ) a tam pohovoří s pracovníkem Káčka. Ten po pohovoru celkovou situaci zhodnotí a doporučí vhodný typ léčby, je více možností ( pobyt na některém alkoholicko - toxikomanickém oddělení, které bývají součástí psychiatrických léčeben - délka pobytu cca 3-4měcíce, terapeutické komunity - 6 až 12 měsíců, ambulantní program ). Zda-li by byl ambulantní program pro Vás dostačující já bohužel přes internet nepoznám, k tomu je zapotřebí osobní kontakt. Pracovník Káčka pomůže léčbu v případě zájmu zprostředkovat. Takže bych Vám tímto doporučila, abyste co nejdříve Káčko navštívil a vše potřebné začal vyřizovat. Do tohoto zařízení můžete přijít kdykoli během provozní doby, i bez objednání ( je samozřejmě výhodnější si zavolat, nemusíte čekat a pracovním má i více času, když o Vás bude vědět, ale není to nutné ). Veškeré služby jsou bezplatné. Kontaktní centrum o.s. SANANIM Na skalce 819 / 5 Praha 5 tel : 283 872 186 e-mail : kacko@sananim.cz www.sananim.cz ( zadat Kontaktní centrum ) provozní doba : PO 13.00 - 20.00 ÚT 9.00 - 20.00 ST 9.00 - 20.00 ČT 9.00 - 20.00 PÁ 9.00 - 20.00 víkendy + svátky 13.00 - 20.00 P.S. v případě dalších dotazů se na naši poradnu můžete bez obav obrátit. Přeji hodně štěstí na cestě za abstinencí, mějte se hezky a držte se. M.K.