Its so hard and... so simple....
Demmy
Hey lidi, zase si neodpustím drobnej feedback. V podstatě souhlasím s jistým názorem Angela a přidávám taky vlastní. Jako občasný uživatel pervitinu ( cca jednou do měsíce ), vcelku pravidelný piják ( ovšem né alkoholik ) a občasný hulič, Vám povím následující pojednání co se drog a společnosti týče: 1) je pravda, že drogy rozšiřují obzory ( do určitý míry samozřejmě ) a to v podobě, že: jste daleko rychlejší, vnímavější, citovější ....zkraje, dalo by se říct, že vidíte dál, než stádo tupejch ovcí ( rozumějme nefeťáky z feťáckýho "zaručeně zprávnýho pohledu" - dalekohledem..) po jistou dobu, jak jsem již řekl.... z tohohle důvodu nastává onen tolikrát zmiňovaný rozpor a pocit "nadřazenosti" a NEPOCHOPENÍ...neboť co si budem nalhávat, evidentní nepochopení stran nezasvěcené veřejnosti tu je, neboť kam my dojdem za pár měsíců braním drog, co se týče životapoznání, to běžný smrtelník často nezvládne za celý svůj život....( teď nemám na mysli hloupý děti co se tupě zhulujou jak je to teď v modě a nepochopí lautr nic ) ad 2) je pravda, že sice dojdem k nějakýmu tomu "jakože" poznání ovšem pak je často naprosto pozdě to někomu předat, páč nás často totálně pohltí démon závislosti a v čase relativně ( pro běžnýho smrtelníka ) krátkém se z nás stanou nesmyslně drmolící trosky drogově závislý skety bez charakteru, pouze využívající ( způsobem velice zákeřným, ovšem vycvičeným fetkám tak vlastním ) psychologickým nátlakem na naivní okolí, k čemužto účelu nás vede pouze naprostý prospěch nás a našeho braní....v tu chvíli si to ovšem fetka samotná jakoby neuvědomuje, protože občas ty emoce co umí vyvolat v okolí, snažícího se všemi silami pomoct, skutečně cítí a cítí to pro ni doopravdy, ovšem, kdy je to fikce a kdy skutečnost většinou neví zpětně ani fetka sama. Zkrátka je to jedna velká hra na pravdu a na lež...kdy často bezbranný okolí je veskrze manipulováno polopravdy a lži, naprosto paralizováno, ve svojí neschopnosti POCHOPIT, dokud sami nezkusili a když zkusí, rázem přeplují na druhej břeh a rázem říkám doopravdy rázem, neboť jak jsem měl podle sebe možnost analyzovat,( podotykam já osobně jsem nikdy nikoho finančně nevyužil, veškerý svý kratochvíle si hradím sám, živím se sám a bydlím sám, ještě ze svých fin. zdrojů pomáhám rodině ) tak už první čára mě ač si toho nikdo kromě mě nevšiml hodil na druhej břeh.....Proto říkám, že závislost na piku se počítá od první čáry, nikoliv od prvních příznaků, co si všimne okolí...protože okolí si prostě všimne až v tu chvíli kdy je pozdě.... o mě to například dosud nikdo neví a to beru takhle už přes tři roky. Jo, naučili jsme se solidně maskovat, to je vlastně ten první děsnej vojeb....to první varování, že je něco jinak, lžeš, snažíš se zakrýt, a jestli máš trochu iq s perníkem to zvládneš na jedničku, ovšem to si toho ještě nevšimneš, to si gratuluješ, jaks to všecno zvládl....obelhat okolí, že je vše ok....nebo obelhat sebe? Kdo ví.??? Nemám na tohle jednoznačný názor, podle mě se prostě tahle společnost řídí zažitými dogmaty, ale možná je v tom má "perníková nadřazenost", prostě říkám si,.....perníkáři pálí tu svíčku o něco rychleji, než běžní lidi (samozřejmě nikdo,.,.podotýkám nikdo nemá právo užívat si na úkor okolí a proto je mým názorem, že si na všechny výlety mimo běžný vnímání musíš vydělat sám a nezatěžovat tím okolí ), o něco rychleji se NĚKAM dostanou o něco rychleji taky pak schoří..... Ovšem před x lety by byl třeba takovej rozvod faux paux...nehorázná věc...v dnešní společnosti, kdy se rozvádí 60% manželství, rozvod považujem takřka za normální....proto je nasnadě otázka, když "NORMÁLNÍ" je to, co akceptuje většina společnosti, kdyby většina akceptovala drogy, byly by pak už "NORMÁLNÍ"??? Podle mě by to mělo svý výhody v dnešním hektickém světě.....chcípli bysme dřív a kdybysme měli piko, byli bysme po nějakou dobu v práci výkonnější....pak bysme dřív chcípli....ale zato bysme nezatěžovali už tak vytunelovanej důchodovej systém.... Užili bysme dostatečně a pak dřív skonali, lidí je stejně jak sraček a součastná situace je udržitelná snad jen za cenu 3 světové války. Nestojí za to se nad tím zamyslet do důsledků? Co je vlastně normální a kde jsou hranice normálnosti? Nechci na svůj příspěvek žádnou odpověď, pouze ho chci uveřejnit....jestli má třeba někdo podobný názor a taky.....zamyslete se nad tím možná i vy. Nashle. D.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď, Váš dotaz nebo spíše vzkaz je poměrně obsáhlý. Co se týče Vašeho postoje k drogám, je to samozřejmě Váš názor a náhled, se kterým lze těžko polemizovat, a myslím, že o polemizování ani moc nestojíte, ale i tak mi nedá k tomu něco podotknout. ad 1) užití nebo užívání drog je zkušenost, která je specifická. Tato zkušenost obvykle produkuje pocit, že je člověk někde dál, někdo víc a že jeho sebepoznání a poznání světa je o krok dál než u lidí, kteří drogovou zkušenost nemají. Myslím si ale, že tento pocit je z větší části falešný a není moc důvod, proč by zkušenost s drogami měla být cennější než jiné silné zkušenosti a zážitky. Sám píšete v bodě 2), že toto poznání je "jakože" poznání... a že se člověk velmi snadno ocitne ve stavu, kdy už nad sebou i nad užíváním drog ztrácí kontrolu a vlastně od počátku obelhává sám sebe... Takže přestože teď užíváte pervitin jednou za čas, nikdo to o Vás neví, nevyužíváte své okolí a jste soběstačný, co se týče financí na psychotropní látky, tak se to může změnit. Asi by byla na Vašem místě opatrná. Nejsem si totiž jistá, jestli se skutečně lidé, kteří berou pervitin jen "rychleji někam dostanou a rychleji pak shoří...". Myslím, že se možná rychleji dostanou někam, kde být vůbec nechtějí a občas shoří dřív než se stihnou vrátit zpátky. Ale to je zas můj názor. Určitě máte pravdu v tom, že společnost se řídí zažitými dogmaty, ale ono to není jen špatně. Pomáhá to člověku udržet nějakou integritu. Bez pravidel, tradic a zažitých dogmat by prostě nic nedrželo pohromadě, ani ty "výlety za hranice" by neexistovaly, protože by žádné hranice nebyly... Co se týče drog, tak si nejsem jistá, že by česká společnost někdy akceptovala jako "normální" užívání pervitinu. Nicméně jako "normální" akceptuje třeba užívání alkoholu, které v některých jiných zemích akceptováno není... Myslím, že vnímání "normality" leckterých věcí je dáno tradicí, nicméně není neměnné. Takže těžko říct, jaký bude vývoj v oblasti drog. Těžko předvídat. Myslím, že nad řadou věcí se zamýšlíme. Možná Vás to překvapí, ale lidi, kteří pomáhají uživatelům drog taky často bojují s předsudky a s tím, co část společnosti považuje za normální. Před dvaceti lety byly aktivity jako metadonová léčba nebo výměna injekčních stříkaček ze sféry science fiction... A o takovéto poradně, kde člověk může vyjádřit svůj názor na drogy, bychom si taky nechali jen zdát. Asi každý se někdy v životě potýká s nepochopením, každý někdy zvažuje, co je normální a co už není normální, každý má svoje zcela specifické zkušenosti. A myslím, že drogová zkušenost skutečně k nadřazenosti neopravňuje. :)