marihuana
Markéta
Dobrý den, prosím o pomoc, můj plnoletý syn už více jak přes rok kouří marihuanu, změnil se i v chování. Mám obavu aby nepřešel na silnější drogu. Jak bych mu mohla pomoci. Sám přísahal že se změní a že to kouřit nebude, ale svou přísahu nedodržel. Nevím jestli je na tom už závislý a potřebuje to. Bydlíme v Praze a nevím kam bych se mohla obrátit pro pomoc. Předem velice děkuji za radu.

Odpověděl:
Dobrý den, jen pro váš klid - určitě není pravidlem, že všichni kuřáci marihuany nakonec skončí na tzv. "tvrdých drogách." Na druhou stranu chápu, že vás synovo užívání marihuany zneklidňuje, obzvláště pokud vidíte, že s tím sám přestat nedokáže, i když třeba má dobrou vůli. To, že jste se rozhodla obrátit na odbornou pomoc, je v tuto chvíli to nejrozumnější, co můžete pro syna i pro sebe udělat. V rámci osobního kontaktu určitě budete mít dostatek možností probrat, jak se situací naložit, jak synovi pomoci a motivovat ho na jeho cestě k abstinenci. V Praze existuje specializovaná poradna pro rodiče, jejichž děti mají problém s užíváním nelegálních drog. Služby jsou bezplatné a mohou být i anonymní. Jen je potřeba si tam nejdříve zavolat a dohodnout se na termínu osobní konzultace. Přeji hodně štěstí. Poradna pro rodiče Café Therapy, Školská 30 110 00 Praha 1 Telefon: 739 268 527; 284 824 234 Email: ctrnacta@sananim.cz