alkohol a benzodiazeppiny
Monika
Dobrý den,benzodiazepiny beru s přestávkami asi pět let. Zároven mám i problém s alkoholem, častokrát jsem to kombinovala dohromady.Ještě nedávno jsem ale bez problému třeba měsíc dva nevzala jediný BD a ani jsem se nenapila. Vše bylo v pořádku. Brala jsem asi rok AD Wenaflaxia plus Mirtazapin. Nedávno mi je lékařka odebrala bez postupného vysazení okamžitě a nasadila mi Coaxil. Už sedmý týden abstinuji. Na abstinenční příznaky si mám brát Diazepam. Snažím se ho brát co nejméně, ale již po prvním týdnu abstinence od alkoholu a xanaxu se objevily opravdu neskutečně nepříjemné stavy. Nauzea, neklid , třesavka celého těla, pocit že se udusím a šílená panika. Na to vše jsem byla upozorněna, ale přesto mě udivilo v jaké síle se to objevilo. Myslela jsem, že to za týden dva přejde ale už to trvá druhý měsíc a já se cítím čím dál zoufaleji. Nemůžu nic dělat, nikam chodit a skoro pořád je mi zle. Nemužu takhle dál žít. Chci se zeptat jestli to nemůže být i z toho že Wenaflaxia a Mirtazapin byly tak rychle vysazeny a že mi třeba Coaxil nesedí. A jak dlouho ještě budu takhle trpět. Nechci se pořád ládovat Diazepamem. Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, může to být tím, že Vám nová medikace nesedí, že Vám chybí medikace stará a především Vám asi chybí alkohol a benzodiazepiny. Rozhodně ale není nutné, abyste takto trpěla. Zajděte za svoulékařkou a poraďte se s ní, co by se dalo dělat, aby Vám bylo lépe. Rozhodně bych také doporučila psychoterapii, ať už skupinovou nebo individuální (tedy pouze Vy a terapeut). Určitě jste nepila a nebrala diazepam jen tak pro nic za nic. Je třeba řešit také příčiny, nejen následky.