Aninikotinové kapky
David
Dobrý den, je tomu už dva roky, co na naši škole proběhla protidrogová beseda. Každý určitě ví, jak takové besedy probíhají, takže to nebudu nijak více rozebírat, pouze mě zaujalo, že se vedoucí besedy zmínil o kapkách, které užívají kuřáci (nevím jenom jestli v léčebných ústavech), jejichž účinek se projevuje tak, že při užití kapek nesmí kuřák přijít do kontaktu s cigaretou, jinak se dostaví okamžitá nevolnost. Můj dotaz tedy je, jestli neznáte název těchto kapek, cenu, popřípadě jsou-li volně k dostání v lékarně? Můj přítel má vážný zájem s kouřením přestat, jde to silou vůle, ale najde se vždy nějaký faktor, který ho tu cigaretu do pusy vzít donutí, např. konzumace piva nebo kávy. Předem děkuji za odpověď a přeji hezký víkend. David

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nejsem si jistá, jestli takový preparát existuje, nikde jsem o takovém léku užívaném při léčbě závislosti na nikotinu nenalezla zmínku. Mám pocit, že se jedná o záměnu s lékem Antabus, který se užívá při léčbě závislosti na alkoholu a který způsobí, že dotyčný pocítí po napití se alkoholického nápoje nevolnost... Píšete také, že nevíte, zda se používá jen v léčebných ústavech... Nevím o tom, že by se závislost na tabáku jako taková léčila v rámci pobytové léčby v léčebně. Při léčbě závislosti na alkoholu je to ovšem jedna z forem léčby. Vzhledem k tomu, že tato poradna je zaměřena spíše na problematiku nelegálních drog, tak bych Vás (resp. vašeho přítele) mohla odkázat na weby, které se zaměřují na prevenci a léčbu závislosti na tabáku. Dozvíte se řadu informací a tipů, které by mohly pomoci příteli zvládat rizikové situace (pití alkoholu, kávy apod.) a najdete tam i kontakty, kam se případně obrátit pro odbornou pomoc (poradny pro odvykání kouření), případně můžete poslat dotaz do jejich internetové poradny. Držím palce. www.dokurte.cz www.prestantekourit.cz www.odvykani-koureni.cz