nedovolena vyroba
katkis
chtela bych se zeptat muj pritel je 2 mesice na vazbe je obvineny z nedovolene vyroby OPL uz podruhe ale jeste nebyl trestan chytli ho kratce po sobe chtela bych vedet comu hrozi jestli je nejaka sance ze ho pusti

Odpověděl:
Dobrý den, bohužel, z vašeho stručného dotazu nelze odhadovat, jak se situace bude dále vyvíjet, jaké jsou konkrétní vazební důvody ani jak dlouho bude vazba trvat a jaký trest vašemu příteli hrozí. Pokud byste měla zájem věc konzultaovat podrobněji, doporučuji obrátit se na Právní poradnu A.N.O., která se specializuje na právní aspekty drogové problematiky. Kontaktní údajete naleznete na těchto stránkách v pravém sloupci, služby jsou bezplatné. Jen pro vaši předběžnou informaci vám níže kopíruji příslušný paragraf Trestního zákoníku, který se týká nedovolené výroby drog a kde jsou uvedeny i rozsahy trestů. § 283 Nedovolená výroba a jiné nakládání s omamnými a psychotropními látkami a s jedy (1) Kdo neoprávněně vyrobí, doveze, vyveze, proveze, nabídne, zprostředkuje, prodá nebo jinak jinému opatří nebo pro jiného přechovává omamnou nebo psychotropní látku, přípravek obsahující omamnou nebo psychotropní látku, prekursor nebo jed, bude potrestán odnětím svobody na jeden rok až pět let nebo peněžitým trestem. (2) Odnětím svobody na dvě léta až deset let nebo propadnutím majetku bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 a) jako člen organizované skupiny, b) ač byl za takový čin v posledních třech letech odsouzen nebo potrestán, c) ve značném rozsahu, nebo d) ve větším rozsahu vůči dítěti nebo v množství větším než malém vůči dítěti mladšímu patnácti let. (3) Odnětím svobody na osm až dvanáct let nebo propadnutím majetku bude pachatel potrestán, a) způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 těžkou újmu na zdraví, b) spáchá-li takový čin v úmyslu získat pro sebe nebo pro jiného značný prospěch, c) spáchá-li takový čin ve velkém rozsahu, nebo d) spáchá-li takový čin ve větším rozsahu vůči dítěti mladšímu patnácti let. (4) Odnětím svobody na deset až osmnáct let nebo propadnutím majetku bude pachatel potrestán, a) způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 těžkou újmu na zdraví nejméně dvou osob nebo smrt, b) spáchá-li takový čin v úmyslu získat pro sebe nebo pro jiného prospěch velkého rozsahu, nebo c) spáchá-li takový čin ve spojení s organizovanou skupinou působící ve více státech. (5) Příprava je trestná.