Dotaz
Ewan
Dobrý den , jsem 2 měsíce po léčbě na syfilis, byl jsem znovu na odběrech , které byly pozitivní. Na další se mám dostavit v červenci. Zajímalo by mě jestli můj partner se odemne může nějak nakazit např. líbáním a orálním sexem. Děkuji za info H.Z.

Odpověděl: Josef Šedivý
Dobrý den, váš dotaz sice nemá s drogami moc společného, nicméně se mi podařilo vyhledat na stránkách http://www.pohlavni-choroby.cz/syfilis informace, které potřebujete: Cituji: Syfilis je choroba bakteriálního původu, která se přenáší v podstatě pouze pohlavním stykem, a to v jeho různých podobách (tedy i během orálních nebo análních praktik). Kromě toho může v těhotenství dojít k přenosu z matky na dítě, což je ve srovnání s pohlavním přenosem mnohem méně obvyklé. Pokud nicméně k přenosu onemocnění na nastávající matku dojde, může to vést jednak k nakažení plodu, které se u něj může projevit ve formě jeho těžkých deformací, ale také k potratu. V naprosto ojedinělých případech může být syfilis přenesen také prostřednictvím infikovaných předmětů (například při jídle) nebo velice blízkém kontaktu s nakaženou osobou. Technicky možné je také nakazit se během krevní transfuze. V tomto ohledu nicméně může být čtenář klidný: krev je z tohoto důvodu na přítomnost syfilidu testována, takže tento způsob nákazy je v běžném životě možné prakticky vyloučit. Konec citace. Proto Vám rozhodně, vzhledem k Vašemu partnerovi, ale nejen k němu, doporučuji nejvyšší možnou opatrnost. Informace o aktuální hrozbě vzhledem k pozitivitě, či negativitě Vašich testů by Vám také měli poskytnout tam, kde jste se nechal testovat. Hodně štěstí v léčbě přeje Pepa Š.