pomoc pro syna
bozka
Zdravim-prosim o radu-muj syn uziva nejake drogy-micha si je sam-casto byva velice agresivni a podrazdeni-ublizuje moc sve pritelkyni -chtela bych ho umistnit do lecebny-ale nevim jestli mam nejakou sanci ,kdyz je plnolety-mame zneho vsechny doma strach-nevim si snim rady-prosim o pomoc.dekuji predem za odpoved.

Odpověděl:
Dobrý den, nedobrovolná hospitalizace v léčebně je upravena zákonem a rozhoduje o ní soud. Je možná v případech, kdy je dotyčný soudně omezen na způsobilosti k právním úkonům, má závažnou psychiatrickou diagnózu nebo mu léčba byla soudem nařízena v rámci rozsudku v trestním řízení jako tzv. ochranné opatření. V takovém případě by syn musel syn páchat trestnou činnost v souvislosti s užíváním drog, být za ni odsouzen a léčba by mu byla nařízena rozsudkem. Nicméně pokud je syn agresivní a ubližuje vám nebo své přítelkyni, doporučovala bych v takovou chvíli zavolat policii. Zpravidla pak dotyčného odvezou do léčebny, kde si ho však ponechají pouze po dobu trvání jeho akutního stavu, což bývá maximálně pár dní. (Nejedná se tedy o léčbu závislosti). Chápu, že to pro vás musí být velice náročná situace, kdy celá rodina žijete ve stálém strachu a napětí. Určitě bych vám doporučila vyhledat odbornou podporu v některé z poraden, které poskytují pomoc rodinám závislých. V rámci osobní konzultace byste se mohla poradit, jak za daných okolností nejlépe postupovat a k synovi se chovat, abyste jednak chránila sama sebe před důsledky jeho závislosti a také jak by třeba bylo možné syna motivovat k nějaké pozitivní změně. Získáte i potřebnou oporu do budoucna, kterou si jistě zasloužíte. Bohužel, některé problémy se přes internet moc řešit nedají, je potřeba osobní kontakt. Na poradnu se můžete obrátit vy sama nebo v případě zájmu klidně i společně se synovou přítelkyní. Když tak ještě napište a uveďte region, můžeme vám vhodné zařízení doporučit. Přeji hodně sil.