...
Dobrý den. Asi před 3 lety jsem začala kouřit marihuanu. Ze záčátku to bylo docela v pohodě, rodiče si toho ani nevšimli, ale ted i já si připadám, že jsem se dost změnila. V chování..s rodiči vůbec nemůžu vyjít..pořád se spolu hádáme..už nemám žádné zájmy.. a ve škole procházím jen tak tak. Kamarády začínam ztrácet. A už mi i příde, že mi ta marihuana nestači, že potřebuju něco jiného, něco tvrdššího. Nevím jak dál. Prosím poradte. Předem Děkuji.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, je velmi dobře, že si uvědomujete svůj problém s užíváním marihuany a důsledky, které by mohlo neřešení tohoto problému způsobit. I když se to nezdá, je to na cestě k abstinenci první a velmi důležitý krok. Neuvádíte sice, jak často a intenzivně marihuanu užíváte, ale i tak je tříleté užívání dlouhá doba a pravděpodobně jste si na marihuanu vytvořila psychický návyk, který často souvisí i s celkovým životním stylem(zábava, relaxace, řešení stresových situací, přátelé, apod.). Vyřešit problém s užíváním marihuany tedy bude pro Vás znamenat nejenom přestat užívat, ale především změnit způsob života, který máte s marihuanou spojený. Jestliže máte pocit, že nevíte jak dál, bude dobře, pokud navštívíte zařízení pro uživatele drog (většinou kontaktní centrum) a domluvíte se zde na tzv. ambulantní léčbě. Tato léčba od Vás nebude vyžadovat absence ve škole, probíhá formou asi hodinového osobního kontaktu jednou či dvakrát týdně a je bezplatná. Kontakty na vhodná zařízení ve Vašem regionu naleznete buď na adrese www.drogy-info.cz pod heslem Mapa pomoci nebo napište, kde bydlíte a já Vám je ráda vyhledám. Držím Vám palce a přeji Vám hodně štěstí.