...
Joe
Dobry den. Potrebuju poradit jak mam pomoci pritelovi od uzivani pervitinu? Zatim vim jen to ze to bere o vikendech a ze i on sam se toho chce zbavit. Jenze muj problem je v tom ze nemuzu primo k nemu,kvuli ruznym okolnostem ktere to komplikuji. Takze jsem vlastne bezmocna,ale nemuzu jen tak necinne sedet a prihlizet jak se nici! Prosim jen o radu! Dekuji!

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, popravdě řečeno, moc možností nemáte. Za prvé, v první řadě musí chtít on, v tom smyslu, že to nebude jen říkat, ale že bude opravdu ochoten se svým problémem začít něco dělat. Léčba drogové závislosti je založena především na motivaci a spolupráci, bez toho to opravdu nelze. Za druhé, uvedla jste, že z nějakých důvodů k němu nemůžete, velmi těžko ho pak budete nějak pozitivně motivovat. Netuším zda-li jste spolu v nějaké jiné formě kontaktu a zda spolu máte možnost komunikovat, třeba telefonicky či mejlem. Jediné, co mě k tomu teď napadá, že mi můžete napsat odkud Váš kamarád pochází nebo spíše větší města, která jsou mu dobře dostupná, já vyhledám vhodný kontakt na nějaké odborné zařízení a Vy mu ho můžete doporučit. Na něm pak bude záležet, zda odborné pomoci využije či nikoliv. Zatím se mějte hezky a napište. M.K.