Závislost na marihuaně
Světluška
Dobrý večer, chtěla bych se zeptat na radu. Mám přítele, který už 10 let kouří marihuanu. Přála bych si, aby s tím přestal, ale nevím jak mu pomoci. Také by mě zajímalo, zda existuje nějaká léčebna, kde a kolik by stál pobyt v ní. Předem děkuji za odpověd.

Odpověděl:
Dobrý den, úvodem bych měla dotaz i já na vás. Přeje si s marihuanou přestat i váš přítel? Uvažuje o případné odborné pomoci? Pokud ano, bylo by rozumné, aby vyhledal zařízení, které se na problémy s užíváním drog a se závislostí specializuje. Přítel kouří marihuanu už hodně dlouho, neuvádíte sice s jakou intezitou, ale přestat určitě nemusí být úplně jednoduché, neboť to zpravidla vyžaduje i změnu životního stylu, kamarádů, způsobu relaxace ap., a šance na úspěch je určitě vyšší, pokud má člověk v tomto období odbornou podporu. V naprosté většině problémy s nadužíváním marihuany nebývá nutné (a ani vhodné) řešit pobytovou léčbou, ambulantní kontakt s terapeutem bývá v těchto případech dostačující. Takže jestliže je přítel rozhodnutý k abstinenci, pokuste se ho nasměrovat na odborníky a také mu v budoucnu můžete pomoci např. s naplněním volného času aktivitami, které s užíváním marihuany nemá spojeny. Pokud však váš přítel nevnímá, že by měl něco měnit a nemá pocit, že by marihuana představovala v jeho životě nějaký problém, jsou vaše šance pomoci mu velmi omezené. Nelze totiž pomáhat někomu, kdo o pomoc nestojí a nemyslí si, že ji potřebuje. V takovém případě bych asi doporučila, abyste vyhledala odborné zařízení vy sama a osobně se poradila, jak byste např. mohla přítele motivovat k nějaké změně. Kdybyste se rozhodla, že ať už váš přítel nebo vy, máte zájem vyhledat odbornou pomoc, napište znovu a uveďte region, můžeme vám vhodné kontakty vyhledat. Přeji hodně štěstí.