cloe
Dobrý den, mám dotaz ohledně marihuany. Přítel kouří několik let každý den a teď mu v zaměstnání hrozí, že mu budou dělat testy, takové ty papírky na sliny. Jak dlouho potom co si zakouří marihuanu se to v slinách drží? Jestli mi rozumíte, jak dlouho by nesměl od posledního jointa kouřit aby byl pak test negativní? Předem díky za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, THC, účinná látka marihuany je prokazatelná v moči v rozmezí 1 až 30 dní ( vyjímečně i déle ). Detekce z krve je zhruba do 14 dní, detekce ze slin je totožná s detekcí jako u krve. Toto jsou pouze orientační údaje, každý organismus se s odbouráváním psychotropních látek vypořádává zcela jinak, také závisí na intenzitě předešlé konzumace, na kvalitě drogy. Pokud je Váš partner každodenním konzumentem THC, přihlédněte spíše k té horní hranici. Jestliže, bude pravidelně testován, nezbude mu nic jiného než-li THC neužívat, jak sama vidíte, THC se drží v organismu poměrně dlouho ( vlastně nejdéle ze všech drog ). I když teď přestane marihuanu užívat, s největší pravděpodobností budou jeho testy pozitivní cca 14 dní ze slin, zhruba měsíc z moče. Pro Vaši jistotu, můžete si na své náklady zakoupit orientační test z moče, jsou dostání v každé větší lékárně ( cca 100,-Kč ) a test si doma v domácích podmínkách provést. Jeho použití je velmi snadné ( obdobné těhotenskému testu, podrobný popis jak test správně použít je přiložen ). V případě dalších dotazů se na naši poradnu můžete opět obrátit, mějte se hezky a s marihuanou opatrně. M.K.