marihuana
dulezite
dobry den.driv jsem kouril marihuanu,kazdy den okolo 4iontu,klidne sam,minuly rok jsem prestal na 4 mesice a od letnich prazdnin jsem zas zacal kourit(jedna se o skang-do 20%thc)moje otazka zni:uz zase nekourim-tj 12tydnu,a mam strach z dopingovych testu(to jsou toxikologicke testy,asi tak se tomu rika podle me)kazdy den sportuji a piju hodne atd.po jake dobe je zjistitelna detekce marihuany z toxikologickych testu neboli z laboratornich????jestli ano,jak dlouho by nesmel este kourit,odhadem v tydnech nebo mesicu???pro informaci,po 4 tydnech nekoureni sem si delal test z ty lekarny,coz zjisti 50ng/ml,byl 2x negativni.mockrat dekuji za odpoved a kourit ji uz dal nebudu,akorat to kazi zivot atd

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Je skvělé, že se Vám podařilo přestat kouřit marihuanu a máte v úmyslu se jí vzdát i nadále, jestliže máte pocit, že Vám pouze kazí život. Pokud nyní nekouříte 12 týdnů, což jsou cca 3 měsíce, měla by být toxikologická vyšetření / testy na drogy již negativní. To se Vám i potvrdilo při testování v domácích podmínkách orientačními testy zakoupenými v lékárně. THC (účinná látka marihuany) se dá v moči detekovat od několika dní do několika týdnů (obvykle se uvádí rozmezí od 1 do 30 dní, po intenzivním a dlouhodobém užívání se dá detekovat i déle), v krvi do 14 dní. Laboratorní metody jsou přesnější a spolehlivější, ale nezachytí THC delší dobu než testy orientační. Orientační testy mají spolehlivost kol 95%, a spíše (pokud dojde k nepřesnosti) vykazují falešně pozitivní výsledky než falešně negativní. Sám uvádíte, že test Vám vyšel dvakrát negativní po 4 týdnech abstinence od marihuany. Takže na Vašem místě bych se výsledku pozitivního na THC v dopingových testech neobávala, jestliže od posledního užití uplynulo již 12 týdnů. Pokud si ovšem pak zas zakouříte, tak i po jednorázovém užití budou testy nějakou dobu pozitivní (při jednorázovém nebo občasném užívání se testy negativizují obvykle cca do dvou týdnů). Držím palce, ať se Vám dále daří.