můj přítel bere,ale říka že jsem já ta nemocná.chci mu pomoc,ale on ji odmitá
anička
můj přítel bere pervitin, vydirá mě psychický a když mu chci pomoc tak mi říka a nejenom ale i příbuzným že jsem já ta nemocná která potřebuje pomoc.co byste mi poradili? kde se můžu informovat jak mám postupovat v případě jak mám říct přítelovi že mu chci pomoc. mám sním hrát tu hru že i já jsem nemocná...přítel je na mě závisly a nechce mě nechat i když já ano.děkují

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, to, co popisujete, je bohužel u závislých osob velmi častým jevem. Nechtějí si svou závislost a problém přiznat a tak obviňují nebo poukazují na problémy jiných, často těch nejbližších. Pokud se Vám to podaří, pokuste se nenechat zatáhout do těchto "her"...Je vcelku pochopitelné, že chcete svému příteli pomoc, aby však Vaše pomoc byla opravdu pomocí účinnou, doporučila bych Vám, abyste dříve, než-li cokoliv začnete řešit, se došla osobně poradit do nějakého odborného zařízení, které se specializuje na problematiku nelegálních drog. Tyto zařízení nabízejí ve svých službách mimo jiné i poradenství pro rodiny a blízké osoby, a Vy se je nebojte využít. Jsou to služby bezplatné a mohou být i anonymní. Po internetu se bohužel vše vyřešit nedá a v tomto případě je mnohem výhodnější, když vše kolem vašeho vztahu proberete osobně a podrobněji. Postačí, když napíšete města, která jsou Vám dobře dostupná a my se pokusíme Vám vhodné zařízení doporučit. Zatím se mějte hezky a napište. M.K.