kam emigrovali odborníci na léčbu drogově závyslých
angelo
je mi něco přez 40 let a prošel jsem několika léčebnami, ale ani v jedné jsem nevydržel, kromě Pražských bohnic,ale tam jsem zase zůstat nemohl, nebot jsem nebyl místně příslušný pro léčbu, v jiné léčebně-poslední a údajně jedné z nejlepších v republice mi primářka řekla, že jsem vhodný pro doléčování ,ale nikoliv pro komunitu a další pobyt v léčebně přesto v stejné láčebně mi terapeut řekl, že mi nedoporučuje ani komunitu ani dolečování?!? sto odborníků -sto protichůdných lékařských doporučení a je na vás si vybrat, což znamená vyzmatkovat vás natolik, že jediným důsledkem takové neodbornosti je zase jen jít fetovat.,chvála bohu, zatím nefetuji, ale komunitu potřebuji, pro prosociální restart a vplinutí mezi normální-nefetáky, zatím mne to táhne jen mezi ně, protože bez nich jsem znuděný ,nevím už co bych, a co vím ,že bych mněl mi nejde, ne proto, že nechci, ale neumím to a dosud jsem se to neměl jak a kde naučit, když všichni kteří by mohli a měli, nebot k tomu mají oprávnění a kvalifikaci-bud nechtějí-jsou líní-nebo neumí-což je ještě horší-problém nelze přesunout na mne , že jen já musím-nikoliv -jsem li z drogy nemocen se všemi průvodními nedostatky ,je na odbornících mi pomoci-a na mne je pomoc chtít a přijímat jí ato jsem dělal-asi mne nepochopili nebo jsem nemluvil česky! tedy se ani nedivím, že se ulice víc a víc zamořují lidmi, kteří drogy víc a víc nezvládají ač při troše dobré vůle by mohli-taky se zapomíná, že jsou tady i starší lidé se závyslostmi, ale ti se opomíjí, asi,že z nich nic finančně moc neteče, nebo nevím ,někde mezi, ale pravda bude, i ti mladší budou jednou starší,jako jsem byl já-když jsem začal již ve 14 letech-a ? kde do ted byli odborníci i přez mé již tehdy volání o pomoc? a tak mi možná nezbívá nic než morbidně pořát co nejvíce negativních zkušeností, aby jste se probudili a začali pomáhat všem , ne jen těm , kteří jsou vám sympatičtí, mají peníze , nebo známosti přez papá a mamá !!!

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, vzpomínám si, že jsme spolu již prostřednictvím této poradny komunikovali. Tenkrát jste zrovna v nějaké léčbě byl a zvažoval jak dále. Je mi líto, že vše, co se týče léčby závislostí a její odbornosti, vnímáte takto negativně. Ale je to jako se vším, když budete chtít vidět věci špatně a budete nastaven vnímat pouze nedostatky, tak je prostě vždycky najdete. Každopádně máte právo na svůj názor a ten jste vyslovil. Nijak nechci hodnotit názory kolegů z jiných zařízení. Těžko posuzovat situace, o kterých není dostatek informací z obou stran. Pokud si dobře vzpomínám, já sama jsem Vám konkrétně doporučovala pobyt v terapeutické komunitě Němčice, která se mimochodem specializuje na léčbu dlouhodobých uživatelů ( takže bych tímto i ráda upozornila na skutečnost, že na tento typ uživatelů se opravdu nezapomíná ). Není problém poznat na ulici osoby, kterým užívání drog zkomplikovalo život, těžko tam však poznáte ty, kterým se podařilo se úspěšně vyléčit - ti totiž vidět nejsou, splynou jaksi s davem. Ale neznamená to, že neexistují. Dostal jste ode mne informace jak postupovat, abyste byl zařazen do pořadníku a kontakt, kde vše potřebné zařídit. Rozhodl jste se jinak a já vaše rozhodnutí respektuji. Nicméně sám dnes uvádíte, že komunitu potřebujete a já znova opakuji zvolte TK Němčice a po té doléčování. Velmi kladně hodnotím, že stále setrváváte v abstinenci i přes Vaše rozčarování, ve kterém se momentálně nacházíte, ale předpokládám, že jistě víte, že případný návrat ke konzumaci drog záleží na Vás a nikdo jiný by za to odpovědnost nenesl. Možná by stálo za to přestat hledat viníka za Vaši nespokojenost zvenčí, ale spíše popřemýšlet, co byste mohl a byl ochoten pro sebe udělat vy sám. Možná na své cestě za trvalou abstinencí narazíte ještě na někoho, kdo Vám nebude úplně dobře rozumět a třeba Vás úplně nepochopí, ale to se stává běžně, ať se ocitnete kdekoliv ( ve škole, v zaměstnání, v rodině, mezi přáteli ... ). Jak se vše dál bude odvíjet záleží pouze na Vás a já Vám k tomu přeji hodně štěstí. Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog o.s.SANANIM Na skalce 819 / 15 Praha 5 tel : 283 872 186 e-mail : kacko@sananim.cz ( přes toto Káčko je možno zprostředkovat léčbu v TK Němčice ) Mějte se hezky, s pozdravem Markéta Kordová