Endy
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak bezpečně brat jehlou.... Vím že je to celkově nebezpečne stejně tak jako celé brani drog... Zajima mne jak se daji snížit rizika různých zanětu, jak zabranit tomu aby si člověk napíchl třeba šlachu.. a jak nejšetrněji drogu tim to způsobem aplikovat? Jsou k zakoupeni náké masti které mají třeba hojivé učinky a nebo nákým způsobem snižují zatež které jsou žili vystavovany??

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, to, že užívání psychotropních látek s sebou přináší široké spektrum rizik víte, intravenózní aplikace je nejrizikovější. Samozřejmně vás asi nemusím upozorňovat na to, aby injekční materiál byl vždy pouze Váš a Vy ho nikdy nikomu nepůjčoval ( nebo si nepůjčil od někoho dalšího ). Zabráníte tím přenosu infekčních onemocnění (např. HIV, hepatitidy). Je dobré používat desinfekci a ránu ( před vpichem i po vpichu ) vždy ošetřit. Také byste si měl dávat pozor, aby droga nebyla aplikována pouze do jednoho místa, ale místo vpichu střídat. Hojivé masti lze v lékárnách zakoupit, je jich celá řada, tím určitě nic nezkazíte ( např. WELEDA měsíčková mast, HBF CALCIUM pantotenát mast, BETADINE ung.1x20g(H), Heparoid atd.). Jak zabránit tomu, abyste si neporanil šlachu, bohužel neumím poradit jinak, než si jednoduše dávat pozor. V případě, že látku budete aplikovat např. "na dojezdu" nebo během abstinenčního syndromu, může se stát, že díky "neklidným" rukám se Vám toto podaří, u dlouhodobých uživatelů to bývá celkem běžné. Při časté konzumaci nějaké psychotropní látky se bohužel stává, že díky zátěži, které je organismus vystaven, bývá imunita a metabolismus narušen a rány se velmi špatně hojí a vznik zánětů je velmi častým jevem. Vše, co se bezpečné aplikace týče, můžete také konzultovat osobně v jakémkoli Kontaktním centru pro uživatele nelegálních drog ( většinou jsou ve všech větších městech ). Nejbezpečnější je zkrátka drogy nebrat, vznik zánětu nebo nefuknční žíla jsou jen malé zlomky toho, co může užívání drog, potažmo závislost, způsobit. Myslím, že byste se měl více obávat horších důsledků, kterým, pokud budete brát, bohužel předejít nelze. Chápu, že jsem Vás asi moc nepotěšila. Mějte se hezky a hlavně opatrně. M.K.