pervitin
xxx
Dobrý den chtěla bych se zeptat jak poznám že si kamarád píchnul pervitin?Vysvětlím-kamarád si píchal asi 6 let pervitin,nevim jak často ale zhruba před 10 dny se rozhodl že s tím přestane.Po celou dobu byl nervozní,podrážděný ale dalo se to vydržet.Dneska mi ale něco bylo divný.Strašně se potil a když jsem přišla k němu domu tak měl rozebrabraný asi tři mobily a nabíječky.Zase je mi ale divný že neměl rozšířený zornice.Pozná se to podle zornic?A ty rozebraný mobily to je taky divný co si o tom myslíte?Děkuji

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, je dobře, že kriticky uvažujete. Dle poskytnutých informací Vám nabídnu několik postřehů. Užívání 6 let pervitinu nitrožilně je každopádně dlouhá doba na to, aby se mohla vyvinout poměrně silná psychická závislost na tuto látku. Na diagnózu závislosti je třeba vědět řadu dalších informací (když lékař - psychiatr tuto diagnózu určuje), ale doba je to opravdu dlouhá. Když člověk takto dlouho užívá, většinou čistě individuální pokusy o abstinenci selhávají. Proto je důležité, když se člověk rozhoduje, že by přestal brát drogy (nebo užívání nějak změnil), aby měl na dosah možnost pomoci odborníků. V drtivé většině případů to mnohonásobně zvýší pravděbodobnost, že člověku se podaří abstinovat dlouhodobě. Forem péče je celá řada (od ambulantních po pobytové, od krátkodobých po dlouhodobé, atd.), je vždy důležité, aby daná léčba seděla hlavně klientovi samotnému. To, co popisujete s těmi mobily - to samozřejmě může být zapříčiněno různými okolnostmi, je ale pravda, že řada uživatelů užívajících právě pervitin, má tendenci (a tzv. "záseky") při intoxikaci se věnovat drobné manuální činnosti. Mydriáza neboli rozšíření zornic je opravdu typické pro užití stimulačních drog (např. právě pervitin).