piko
rinko
chci se zeptat zda jsem zavisly na pervitinu pokud jej uzivam velmi nepravidelne snupu nepleskam to je pro me neco moc rizikovyho dam si podle situace max cca jednou az trikrat za mesic s tim ze mam treba dva mesice pauzu pak si dam pak zas treba mesic nic a pak zas ale nemam na nej chut spis jen tak pro zabavu

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, to je zajímavý dotaz. Rozdělil bych ho na dvě části - obecně a konkrétně. Obecně řečeno je pervitin droga s vysokou mírou rizika (z hlediska pravděpodobnosti vzniku závislosti, zdravotních komplikací tělesných i duševních, atd.). Hlavní riziko je psychická závislost, nárůst tolerance na látku, vznik tzv. toxické psychózy (stíhy), atd. Je dobře, že volíte relativně bezpečnou cestu užívání - šňupání. K samotné definici závislost viz článek např. na Biotoxu http://www.biotox.cz/enpsyro/pj3ozav.html a http://www.biotox.cz/enpsyro/pj3opoj.html Závislost se tedy posuzuje z více hledisek, je však velmi důležité, jak samotné užívání drog vnímáte Vy osobně. To je často nejjednodušší zjistit při rozhovoru s někým, kdo je v této problematice proškolený (u nás tzv. adiktologové, psychologové atd.). Takový rozhovor může být nezávazný, není to o tom Vás "zlomit a přesvědčit", že musíte jít někam do léčby, ale spíše o to zjistit, kde se nacházíte, jestli jste se stavem věcí spokojený, jestli Vám užívání jen dává onu zábavu nebo i něco bere apod. Chcete-li, můžeme Vám vyhledat nejbližší místo, kam se obrátit o pomoc. Zde pro ilustraci jednoduchý dotazník závislosti dle doktora Nešpora. Citováno z http://www.drogy.net/portal/ilegalni-drogy/testy-2/dotaznik-zavislosti_2007_06_04.html Všechny následující otázky se týkají období 12 měsíců. Vyberte tu z následujících odpovědí, která se nejvíc blíží skutečnosti, a zatrhněte ji. "Droga" znamená i alkohol nebo marihuanu nebo kombinaci různých drog. OTÁZKY 1. Cítili jste silnou touhu nebo nutkání užívat drogu? Ne - Někdy - Často 2. Nedokázali jste se ve vztahu k droze ovládat? (Vzali jste si ji i tehdy, když to bylo nevhodné, nebo jste si vzali víc, než jste původně chtěli?) Ne - Někdy - Často 3. Měli jste tělesné odvykací potíže ("absťák") po vysazení drogy nebo jste brali nějakou drogu nebo lék proto, abyste zmírnili odvykací potíže? Ne - Někdy - Často 4. Zvyšovali jste dávku, abyste dosáhli účinku, původně vyvolaného nižší dávkou? Ne - Někdy - Často 5. Zanedbávali jste dobré záliby kvůli droze nebo jste potřebovali víc času k získání a k užívání drogy nebo k zotavení se z jejího účinku? Ne - Někdy - Často 6. Pokračovali jste v užívání drogy přes škodlivé následky, o kterých jste věděli? Ne - Někdy - Často VYHODNOCENÍ Spočítejte odpovědi "často" a odpovědi "někdy". 0 odpovědí "často" a "někdy" znamená, že se nejedná o závislost. 1-2 odpovědi "často" a "někdy" - tento výsledek vyžaduje důkladnější vyšetření. 3-6 odpovědí "často" a "někdy" znamená, že se pravděpodobně jedná o závislost. Poznámka: Drogy působí problémy i lidem, kteří na nich závislí nejsou. Příkladem je předávkování, dopravní nehoda nebo úraz v domácnosti pod vlivem tlumivých léků.