mysleli jsme si,že nás to nepotká...
ori
naše skoro 18letá dívka se nám mění před očima.našla si chlapce a nyní její charakteristika: propadá ve škole,nekomunikuje,pořád spí i přes den,špatně snáší jakoukoliv kritiku,nezájem o sebe i o to co dřív měla ráda(rybičky,...),nedodržuje žádné domluvy,lhání je na denním pořádku a cítí se,že jí ubližujeme a jen jí omezujeme.My nemáne žádnou zkoušenost s drogami.prosím o radu co dělat.děkuji Zdeněk

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Zdeňku, tyto situace jsou velmi těžké a náročné a nedají se úplně dobře řešit po internetu. Je také obtížné takto na dálku s jistotou potvrdit, že za problémy vaší dcery stojí užívání drog. Vždy rodičům v takových situacích doporučujeme, aby osobně navštívíli odborné zařízení zabývající se drogovou problematikou a tam svou situaci konkrétněji probrali s odborníkem. Poradili se, jak vhodně postupovat dále v komunikaci v rodině, jaká nastavit doma pravidla ( pokud žijete ve společné domácnosti ) a jak třeba lépe motivovat Vaši dceru k nějaké pozitivní změně. Nemusíte se ničeho obávat, plno rodičů takovýchto poradenských služeb využívá, jsou to služby bezplatné a mohou být i anonymní. Navíc si i zcela upřímně myslím, že byste si v takto svízelné situaci, která je vždy zátěží pro celou rodinu i Vy zasloužili pomoc a podporu. Postačí, když napíšete jaká větší města jsou Vám dobře dostupná a my Vám vhodný kontakt můžeme doporučit. Zatím se mějte hezky a napište. M.K.