Dobrý den. Mám takový duševní problém. Dříve jsem kouřila konopí, ochutnala jsem ho již ve 13 letech - nebylo mi z něj nikdy dobře. Po užití této drogy jsem měla pocit že se mi to zdá. A chtěla jsem z tohoto stavu pryč. Asi od 16 let jsem začala kouřit pravidelně. Také jsem vyzkoušela lisohlávky - ale né často - jestli jsem je požila 10x - tento stav byl něčím zajímaví - barvy apod. (A jednou mi na diskotéce přidal do semtexu něj drogu - myslím že to byl pervitiukazujen podle zprávi z nemocnice - ale už si to nepamatuji). V roce 2005 jsem se málem zbláznila z nadměrného či častého užívání již zmíněného konopí. Sice jsem ten den nic nekouřila (asi před 4 dny naposled) ale byl to nějaký fleschbekk jak se říká. Prodělala jsem toxickou psychozu - konec světa a já byla "bůh" ktery nesmí umřít. Vím asi jsou to hlouposti už se nad tím nepozastavuji. Teď žiji spořádaným životem a občas se napiji alkoholu. Abych se odreagovala.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, Váš příběh ukazuje, že halucinogeny dovedou způsobit velké potíže. Je dobře, že jste se z toho už dostala, a že se držíte od drog dál. Zdá se, že Vám z té doby - a nebo možná i bez souvislosti s drogami - zůstala nějaká vnitřní bolest, něco Vás trápí. Z Vašeho dotazu ale není moc jasné, co to vlastně je. Pokud byste měla pocit, že jsme schopni pomoci Vám s tím v rámci internetové poradny, napište prosím víc. Nebo by pro Vás bylo možná příjemnější promluvit si s někým o svých problémech osobně. Nejasný pocit smutku nebo bezmoci (o kterém píšete ve skryté části dotazu) je někdy složité rozluštit v rámci dotazů tady na poradně.