rada
vajco
Minulý týden jsem zjistil,že syn kouří marihuanu a to dost často z dosti důvěryhodného zdroje, co v takovém případě dělat?koho kontaktovat Policii nebo ošetřujícího lékaře? Nevím si rady.

Odpověděl:
Dobrý den, chápu, že vás situace zaskočila a cítíte se bezradný. Nicméně kontaktovat policii bych v tuto chvíli neviděla jako úplně šťastné řešení. Ošetřující lékař by asi byla lepší volba, ale je možné, že by vás tak jako tak odkázal buď k psychologovi nebo na jiné poradenské pracoviště, které se na drogovou problematiku specializuje. Proto bych pro tuto chvíli za nejrozumější řešení považovala vyhledání poradny pro rodiče dětí, které mají problém s návykovými látkami. Nevím, kde bydlíte, proto vám nejsem schopna napsat konkrétní zařízení. Je možné se podívat na stránky www.drogy-info.cz do rubriky Mapa pomoci a tam si dle regionu vyhledat nejbližší Kontaktní centrum. Ta jsou skoro ve všech větších městech a mimo programů pro uživatele drog poskytují i pomoc a poradenství jejich rodinám a blízkým. Určitě by bylo moudré, dříve než se pustíte do nějakých razantních řešení, situaci probrat osobně s někým, kdo se na tuto problematiku specializuje a má s ní zkušenosti. Rozhodně nechci rizika užívání marihuany podceňovat, nicméně řada mladých lidí touto zkušeností projde bez toho, že by to mělo pro jejich život nějaké dramatické následky. (Více o marihuaně si můžete přečíst na těchto stránkách v rubrice Cannabinoidy). Takže bych zkusila zbytečně nepodléhat panice a to, jak s danou situací naložit dále, bych nejříve konzultovala s odborníky. Bohužel, vzhledem k tomu, že váš dotaz je poměrně stručný, nic konkrétnějšího vám k tomu v tuto chvíli nejsem schopna napsat. Kdybyste měl zájem využít odborného poradenství a nenašel žádné vhodné zařízení, můžete napsat znovu a uvést města, která jsou pro vás dostupná a my vám kontakt vyhledáme. Přeji hodně štěstí.