heroin
iris
Dobrý den, zjistila jsem,že manžel bere heroin, chtěla bych mu pomoci skončit. Bere ho asi 2 roky, asi od doby co se mu zabil nejlepší kamarád v autě. Nepíchá si to. Nevím, jestli je možné aby s tím skončil vlastní vůlí nebo jestli musí na ústavní léčení. Pokoušíme se o miminko Děkuji za odpověď

Odpověděl:
Dobrý den, to, zda váš manžel potřebuje pobytovou léčbu či by byla vhodnější např. léčba ambulantní, nebo zda by byl schopen heroin vysadit a abstinovat bez odborné pomoci, se dá takto přes internet posoudit jen obtížně. Je třeba zohlednit řadu dalších okolností. To, jak intenzivně manžel heroin užívá, kolik mu je let, jaké je jeho sociální zázemí, zda má v souvislosti s užíváním heroinu nějaké další problémy (např. právní, zdravotní), jaké jsou jeho představy o případné léčbě, nakolik je on sám k ní motivovaný atd... Posoudit celkovou situaci závislého a doporučit mu vhodnou léčbu není úplně jednoduchá záležitost. Takže bych považovala za optimální, kdyby se vám podařilo manžela nasměrovat na nejbližší Kontaktní centrum, kde bude moci své problémy řešit osobně a v případě zájmu o léčbu mu ji pracovníci centra pomohou zprostředkovat. Pokud byste nevěděli, kde je u vás nejbližší Kontaktní centrum, můžete se podívat na www.drogy-info.cz do rubriky Mapa pomoci a nebo znovu napsat a uvést region. Nepíšete, zda váš manžel má zájem s heroinem skončit a něco pro to i udělat. To je totiž v takové situaci to nejdůležitější. Bez jeho motivace a snahy byste mu mohla pomáhat jen těžko. Držím palce a klidně zase napište. PS1: Ještě mě napadá, že pokud by se manžel stavěl k návštěvě Kontaktního centra nějak odmítavě, můžete odborné poradenství využít vy sama. Většina těchto zařízení poskytuje i poradneství rodinám a blízkým závislých. PS2: S otěhotněním bych na vašem místě rozhodně počkala až do doby, kdy váš manžel bude mít problém s heroinem vyřešený a bude dlohodobě abstinovat. Mít dítě je velká zodpovědnost, kterou od někoho, kdo je závislý na heroinu, můžete očekávat jen ztěží.