Oral
Dobrý den doufám že neruším, ale chtěl jsem se zeptat, jak je to s touto situací - já jsem z hlediska pohlavních nemocí naprosto zdravý, ale když provádím orální sex ženě (o které nevím co vůbec má) - jaké pohlavní nemoci mohu chytit, a když žena prování orální sex mě (o které nevím co vůbec má) - jaké pohlavní nemoci mohu chytit? (Orální sex beru jako nechráněný) Děkuji. Jan Jakub Novák (jan.jakub.novak@seznam.cz)

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, orální sex je z hlediska nákazy sice menší riziko, než běžný sexuální styk nebo styk anální, ale rozhodně není bez rizika. A to především pokud je riziko, že žena, se kterou styk máte, může mít více onemocnění (např. při využívání služeb prostitutek). Pak je riziko nákazy vyšší. V takovém případě se mírně zvyšuje i riziko nákazy HIV, i když běžně je to možnost spíše teoretická a týká se hlavně případu, kdy žena je ohrožena při ejakulaci do úst. Naprosto reálné riziko v obou případech, které jste popsal, znamená nákaza kapavkou a syfilis. Ohrožen je vždy ten z partnerů, kdo aktivně dráždí druhého.