detekce perivtinu
veronika
Vím, že můj bratr občas užívá pervitin(šňupe). Je možné zjitit přítomnost látky i jinak než z moči a krve? Existuje nějaký např.detektor dechu? Od jaké frekvence užívání je člověk "závislý"?Bratr říká, že občas, na přežití noční služby, to nic neznamená... díky v.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pervitin lze zjistit nějakou dobu po posledním užití z krve, moči i dalších tělních tekutin (pot, sliny), detekce z dechu jako u alkoholu možná není. Nejdéle se dá pervitin detekovat ze vzorku vlasů, ale tyto testy nejsou obvyklé a jsou velmi nákladné. Nedokážu si představit, že by se vám podařilo provést jakýkoli test bez jeho vědomí. Další otázkou je, co by Vám testy řekly. Od bratra víte, že pervitin příležitostně užívá, takže byste pouze potvrdila to, co už víte. V testech zjistíte pouze to, že bratr v nedávné době pervitin užil, neřeknou vám nic o tom, jak dlouho a jak často drogu užívá. To, zda se u někoho rozvine závislost, závisí na mnoha faktorech, nejen na frekvenci užívání, ale i na věku, psychickém a zdravotním stavu dotyčného, na tom, v jaké žije situaci, jaké má sociální zázemí. Asi lze říct, že pokud užívání pervitinu začne přesahovat i do jiných oblastí života a začne být prioritou a člověku začne dělat potíže v běžném fungování (potíže ve vztazích, práci, finanční nebo právní potíže, zdravotní problémy), tak lze mluvit o (rozvíjející se) závislosti. Chápu, že máte o bratra obavy, zvlášť pokud tvrdí, že bere jen občas, že to nic neznamená... ale testy vám nepomohou, abyste mohla situaci změnit. Jediné, co můžete nyní udělat, je mluvit s ním o tom, sdělit mu, že o něj máte obavy, že vám ani občasné užívání v pořádku nepřipadá... Zatím držím palce a když by bylo potřeba, znovu napište.