Petr
Dobrý den, chtěl bych touto cestou požádat o radu.. Před několika lety se u mě objevily příznaky nadužívání marihuany.. půl roku jsem se léčil v psychiatrické léčebně a poté docházel k psychiatrovi a další téměř rok užíval léky. problém je v tom že příznaky nikdy úplně neodezněly a už několik let se s těmito stavy potýkám.. neomezují mě zásadním způsobem (studuji druhým rokem VŠ, sportuji a podobně) přesto cítím že můj duševní život je tím velmi poznamenán.. zhoršená koncentrace někdy úzkost apod.. našel sem nějaké zmínky o postpsychotickém defektu a zdá se mi to podobné. . Rád bych se zeptal jaká je možnost spontáního odeznění, popř. zdali mohu sám sobě nějak pomoci.. už bych nerad užíval medikamenty a podobně.. chápu že z těchto informací těžko cokoli usoudíte ale přeto bych byl vděčný za každou radu.... děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, bohužel jste neuvedl odkud pocházíte, ale v případě, že je pro Vás dostupná Praha, doporučila bych Vám spojit se s tímto zařízením ( kontakt níže ) a své potíže probrat osobně s kolegou MUDr. Minaříkem. Toto zařízení se specializuje právě na psychické problémy v souvislosti s užíváním psychotropních látek. Takovéto záležitosti se skutečně přes internet moc hodnotit nedají. Určitě bude zapořebí vyšetření lékaře, aby posoudil, zda Vaše obtíže, které pociťujete, souvisí s vysazením látky a jsou ve standardní fázi nebo zda se jedná o nějakou psychiatrickou poruchu, která se užíváním drog mohla nastartovat. Uvádíte, že Vaše potíže jsou dlouhodobé, proto bych volila možnost vyšetření lékařem, který se na takovou problematiku specializuje. Netuším k jakému lékaři jste před tím docházel, zda měl dostatek zkušeností se zneužíváním psychotropních látek a problémy, které s tím úzce souvisí. Bohužel se také někdy může stát, že nevhodně zvolená medikace neudělá zrovna nejlépe. To, jestli můžete tyto stavy nechat spontánně odeznít, či je potřeba je řešit formou psychoterapeutické pomoci, bych řešila až po konzulataci a po vyšetřní kolegou MUDr. Minaříkem. Specializované služby CADAS Spálená 12 Praha 1 tel : 222 924 245 e-mail : cadas@sananim.cz MUDr.Minařík Jakub Veškeré služby CADASu jsou bezplatné, pouze v případě psych.vyšetřní je zapotřebí zaplatit poplatek 30,-kč jako u běžných lékařů. Je vhodné se nejdříve na konzultaci objednat, pokud byste se však nacházel ve vážné krizi, je možnost přijít i bez objednání. Budu držet palce, aby se Vám podařilo Vašich obtíží zbavit. Pokud by se Vám nehodil pražský kontakt, do CADASu zavolejte a poraďte se tam, kde Vaše potíže řešit v místě Vašeho bydliště. Zatím se mějte hezky, hodně štěstí. M.K.