kokain
M.
Dobry den, chtel bych se zeptat jak je to obecne s cistotou kokainu a jestli je skutecne pravdiva zprava o tom, ze od kvetna 2009 temer veskery zadrzeny kokain obsahoval levamisol nebo jestli to jen straseni lidi? zaroven bych se chtel zeptat, proc (jestli) se to redi prave timto pripravkem? diky moc

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Zřejmě vycházíte ze zprávy Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti (NMS), www.drogy-info.cz/index.php/info/press_centrum/veterinarni_pripravek_levamisol_ohrozuje_zdravi_osob_uzivajicich_kokain. Vzhledem ke zdroji zprávy bych to považovala za dostatečně ověřenou informaci. Strašení lidí to rozhodně není. Požádala jsem kolegy, zda by mi ke zprávě nenapsali nějaké aktuální údaje, a přikládám vyjádření Mgr. Romana Peška z NMS: "zmena neni, kokain je stale redeny levamisolem, levamisol asi proto, ze vyrazne nemeni ucinek, chut a barvu kokainu, levamisol je zrejme dobre dostupny a zrejme i levny (je treba se na to divat z pozice dealeru) i kdyz nejsou zatim popsane zadne akutni intoxikace, poskozeni nebo umrti v prime souvislosti s levamisolem /to neznamena, ze se nemusi v nejblizsi dobe objevit/, je uzivani kokainu rizikove uz z toho duvodu, ze v dane davce muze byt i jina a toxictejsi primes." Proč se na to vlastně ptáte?