megy57
babka uzivala rohypnol na spanie 4 roky vecer 1 a pol tabl.prestal jej ucinkovat a lekar jej zmenil lieky a ja som sa dnes docitala,ze dlhodobe uzivanie moze viest k abstinecnym syndromom az ku smrti a som zdesena a pytam sa ci aj pri takejto davke,prosim o urychlenu odpoved,dakujem.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Rohypnol patří mezi silná hypnotika ze skupiny benzodiazepinů. Při dlouhodobém užívání se může skutečně rozvinout závislost a při vysazování se pak mohou objevit abstinenční příznaky, které při předchozím intenzivním a dlouhém užívání mohou být i velmi silné a obyčejně vyžadují hospitalizaci. Vaše babička brala Rohypnol dlouho a to, že jí tablety přestaly působit, je jedním z příznaků rozvoje závislosti (zvýšená tolerance k účinku látky). Nicméně pokud popisujete, že brala jednu tabletu denně, tak bych se určitě neobávala nějakých závažných komplikací (natož fatálních). Navíc je její lékař o tomto informován, předepsal jí jiné léky (předpokládám, že nějaké bezpečnější), tak také předpokládám, že s ní konzultoval, co lze očekávat vysazení Rohypnolu a nasazení nových léků. Nevím, zda Vaše babička již Rohypnol vysadila a začala užívat novou medikaci, takže nevím, zda se u ní nějaké nepříjemné stavy projevily nebo ne. Pokud byste měla jakékoli pochybnosti, tak to zkuste zkonzultovat s jejím ošetřujícím lékařem, případně se obraťte se žádostí o radu na psychiatra. Zatím přeji hodně štěstí.